معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات شهرستان‌ها به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

سعید متانی معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام خبر برگزاری دوره آموزشی و مهارتی معاونان و مسئولان امداد و نجات شهرستان‌ها اظهار کرد: این دوره آموزشی به میزبانی استان اصفهان و با حضور استانهای ایلام، کرمان، یزد، مرکزی، قم و چهارمحال بختیاری از روز چهارشنیه (24 دی ماه) آغاز و در روز جمعه (26 دی ماه) به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در کشور در حدود 370 شعبه جمعیت هلال احمر داریم عنوان کرد: اولین افرادی که در هنگام وقوع حادثه در صحنه حادثه حضور پیدا می‌کنند معاونان و مسئولان امداد و نجات هر شعبه هستند که در واقع هدف از اجرای این دوره آموزشی ارتقای توان امدادی و عملیاتی این افراد جهت مدیریت در صحنه حادثه می‌باشد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات تاکید کرد: دوره آموزشی و مهارتی معاونان و مسئولان امداد و نجات در گذشته در استانهای خراسان رضوی، کهگیلوله و بویراحمد، گیلان و کرمانشاه برگزار شده و در استان اصفهان نیز به عنوان آخرین منطقه با حضور 120 نفر از افراد برگزار خواهد شد.

متانی در پایان با اشاره به موضوعاتی که در این دوره مطرح می‌شود تصریح کرد: مباحثی از قبیل موضوعات ایمنی مربوط به بالگرد، نحوه ورود و خروج مصدوم، بحث‌ کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی، نحوه حمل،‌انتقال و تریاژ مصدوم، مباحث مربوط به ارتفاع و کوهستان و ... مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: متانی ، اموزشی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.