«علیمردانی» گفت:خواهش می‌کنم امسال در جشنواره برخورد‌های مناسب تری نسبت به فیلم‌ها داشته باشید و در سالن با دست زدن و هتک حرمت توهین نکنید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست فیلم «کوچه‌ی بی‌نام» در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور هاتف علیمردانی (کارگردان)، فرهاد اصلانی (بازیگر)، منصور لشگری قوچانی (تهیه کننده) و محمود کلاری (فیلمبردار) در پردیس ملت برگزار شد.
 
ابتدا هاتف علیمردانی کارگردان فیلم «کوچه‌ی بی‌نام» در خصوص فیلمنامه عنوان کرد: کوچه‌ی بی‌نام تعریفی از یک محله‌ سنتی نشین در جنوب شهر است و یک اتفاقی در آن محله رخ می‌دهد که من آن اتفاق را در قصه بسیار دوست داشتم، چرا که قشری از جامعه را نشان می‌دهد که معمولا فیلمسازان در مورد‌ آن فیلم نساخته‌اند.
 
وی ادامه داد: من سعی کردم همه‌ی آدم‌های قصه را در دنیای رئال پیدا کنم و تنها چیزی که فکر می‌کنم باید در موردش صحبت کنم.
 
علیمردانی تصریح کرد: شخصیت‌های واقعی در این قصه هستند؛ آدم‌هایی که در قصه حضور دارند، با تمام افکار می‌توانند در کنار هم زندگی کنند.
 
وی در مورد آینده‌ی فیلم در جشنواره ادامه داد: من در مورد جایزه اظهار نظر نمی‌کنم اما همه‌ی بازیگران خوب بازی کردند و من هم سینمای ایران را بلدم. همچنین آقای اصلانی در کنترل بازیگران کمک بسیاری به من کردند و من مدیون فرهاد اصلانی هستم.
 
علیمردانی در پایان عنوان کرد: فیلمی که فیلمساز در جشنواره ارائه می‌دهد آن چیزی است که از سینما بلد است و خواهش می‌کنم امسال در جشنواره برخورد‌های مناسب تری نسبت به فیلم‌ها داشته باشید و در سالن با دست زدن و هتک حرمت توهین نکنید.
 
فرهاد اصلانی شعار فیلم را این چنین بیان کرد: "ماه داره میره پشت ابر، راز تو چقدر در دل این دنیاست، کوچه‌ی بی‌نام کجاست".
 
وی ادامه داد: بعد از کار «به خاطر پونه» رابطه‌ی موفقی بین من و هاتف علیمردانی برقرار شد که منجر به بازی در این کار هم شد. همچنین آدم‌های قصه‌ی فیلم «کوچه‌ی بی‌نام» محصول شرایطشان هستند.

اصلانی عنوان کرد: شخصیت اصلی فیلم وجود واقعی داشت که ما آن را دیدیم و من در مورد آن شخصیت تحقیق کردم تا بتوانم حس و حال و سن و سال آن را در نقشم ایفا کنم.

منصور لشگری قوچانی تهیه کننده‌ی فیلم «کوچه‌ی بی‌نام» در ادامه بیان کرد: معدود فیلم‌هایی هستند که برای ساخت فیلم‌شان با جامعه شناس و یا روان‌شناسی مشورت کنند اما ما این کار را انجام دادیم و هاتف علیمردانی نگاه بی طرفانه‌ای از این خانواده‌ی جنوب شهری داشت و معتقدم فیلم «کوچه‌ی بینا» در جشنواره فیلم فجر امسال می‌تراکند.

محمود کلاری، فیلمبردار فیلم «کوچه‌ی بی‌نام» عنوان کرد: ایده و مضمون فیلم‌نامه باعث شد که این کار را قبول کنم، چرا که قصه شرایط خاصی از جامعه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تضادی که در این فیلم شاهدهش هستیم، تضاد عمیقی است و فیلم در عین سادگی، درگیر کننده و جذاب است.

محمد کلاری فیلمبردار فیلم در پایان نشست افزود: فیلم‌های هم نسل هاتف علیمردانی را دنبال کنید، چرا که این جوان‌ها سینمای ایران را می‌سازند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار