رئیس کمیسیون شورا و امور داخلی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت فرصت 2 ساله‌ای را داده است تا در خصوص طرح انتقال پایتخت بررسی‌های لازم را انجام و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیر خجسته رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در دومین نشست ادواری شورای عالی استانها که صبح امروز (پنجشنبه) در سالن آمفی تئاتر هتل بزرگ فردوسی برگزار شد، با اشاره به فرصت 2ساله دولت در خصوص طرح انتقال پایتخت، اظهار کرد: برای حفظ جمهوری اسلامی باید وحدت با خدمت صادقانه را برای این نظام به کار گیریم و از همه‌ی فرصتها و توان خود استفاده کنیم تا بتوانیم مدیریت جهادی را انجام دهیم.

وی افزود: امروز  جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مقام معظم رهبری(مدضلله)  حرف اول را در دنیا می‌زند و امن‌ترین کشور در دنیا است.

خجسته  تصریح کرد: جمهوری اسلامی به نحوی عمل می‌کند که آمریکا را ذلیل کرده و خداوند متعال به ما توفیق داد که با تلاش و تمام قوا به این نظام خدمت کنیم.

وی  در خصوص اینکه احیای شوراها با همت تمام نمایندگان و خصوصاً با ریاست  مهدی چمران صورت گرفته است، بیان داشت: نمایندگان با تمام قوا و توان حق خود را در زنده نگه داشتن شورای عالی استانها اجرا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: شورای عالی استانها یکی از مصادیق مردم سالاری است که چنین شکل مردم سالاری در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: شورای عالی استانها قانون‌گذار است که می‌تواند به مجلس طرح و لایحه ارائه کند و نظارت ویژه‌ای بر این شوراها داشته باشد.

خجسته با اشاره به اینکه شورای عالی استانها نماینده 120 هزار نفر است و موارد استانی را بررسی می‌کند، اذعان داشت: نیاز شورای شهر و روستا بحث همدلی و همفکری است که با  این همدلی و همفکری می‌تواند خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید وحدت و همدلی را حفظ کنند و نگذارند اختلافاتی مانند اینکه انتخاب شهردار با چه کسی است آسیبی به شوراها وارد کنند، تصریح کرد: شوراها باید جایگاه خودشان را با حفظ جایگاه‌ها عملکرد خوبی به مردم نشان دهند و قدرت خود را حفظ کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماده شدن طرحی مبنی بر انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با امضای 170 نفر از نمایندگان آماده شده است و ما دلایل و استدلال‌های فراوانی داریم که باید انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: جهادی ، مدیریت ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.