قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از مصرف سالانه 500 تن مواد مخدر در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علیرضا جزینی با اشاره به مصرف سالیانه 500 تن مواد مخدر در کشور اظهار کرد: در حال حاضر 26 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر از شیشه استفاده می‌کنند.

جزینی به بررسی‌های صورت گرفته درخصوص علل گرایش به مواد مخدر در کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس این بررسی‌ها عواملی از جمله کسب لذت، کنجکاوی و پر کردن اوقات فراغت علل اصلی گرایش به مواد مخدر در کشور گزارش شده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به افزایش مرگ و میر معتادان در کشور اشاره و تصریح کرد: در هشت ماهه امسال دو هزار معتاد در کشور فوت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.2 درصد افزایش داشته و از این تعداد 200 نفر را معتادان زن تشکیل می‌دهند.

وی علت این امر را عمدتا ناخالصی مواد مخدر عنوان کرد و افزود: متاسفانه سودجویان مواد مخدر برای سود بیشتر افزودنی‌هایی را به مواد مخدر سنتی و صنعتی اضافه می‌کنند که این امر افزایش موارد مرگ و میر معتادان را رقم زده است.

جزینی همچنین درپایان استفاده مضاعف مواد مخدر به صورتیکه به عنوان مثال تریاک به همراه شیشه مصرف شود و نیز افزایش اندازه مصرف را از دیگر علل افزایش مرگ و میر معتادان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، مصرف ، سالانه ، مواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.