پلیس امریکا اعلام کرد یک جوان 20 ساله را به اتهام تلاش برای حمله به ساختمان کنگره با حمایت از سوی داعش را بازداشت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،پلیس امریکا یک جوان 20 ساله را به اتهام تلاش برای حمله به ساختمان کنگره بازداشت کرد.

وزارت دادگستری امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد این جوان اهل ایالت اوهایو، قصد داشت با حمایت از گروه تروریستی داعش، به ساختمان کنگره حمله کند.

 در بیانیه وزارت دادگستری آمده است اتهام کریستوفر کورنل تلاش برای سوء قصد علیه کارکنان دولت و حمل غیر قانونی سلاح گرم است.

بر اساس گزارشی که پلیس اوهایو تنظیم کرده است، کورنل با باز کردن صفحاتی به نام مستعار «رحیل محروث عبیده» در توییتر، بیانیه، ویدئو و مطالبی در حمایت از سازمان دولت اسلامی منتشر کرده است. 

او از اقدامات و حملات خشونت آمیزی که دیگر گروه های تندرو در امریکای شمالی یا دیگر نقاط جهان رخ داده، نیز حمایت کرده است.

ماه اوت سال 2014، جوان بازداشت شده به مامور مخفی اف بی آی گفته بود که اعضای کنگره را دشمن می داند و قصد دارد به ساختمان آن حمله کند.

در اتهامات کورنر همچنین آمده است که او روز چهارشنبه اسلحه نیمه خودکار و نزدیک به 600 فشنگ خریداری کرده است تا به واشنگتن رفته و چند تن از کارکنان کنگره را به قتل برساند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بازداشت ، جوان ، داعش ، کنگره ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار