جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در ژنو از میانجیگری سازمان‌ملل در مناقشه سوریه حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در ژنو از میانجی‌گری سازمان ملل در مناقشه سوریه حمایت و از تلاش‌های استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در خصوص «تلاش برای پیش برد روند با تمرکز بر حلب» قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در خصوص پرونده هسته‌ای تهران در ژنو به سر می‌برد.

کری در هتل محل اقامت خود با دی میستورا دیدار کرد. دی میستورا و روسیه نشستی میان نمایندگان مخالف سوری و دولت دمشق برای پایان ماه ژانویه برنامه‌ریزی می‌کنند. قرار است این نشست در مسکو برگزار شود.

وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: امیدواریم که تلاش‌های روسیه کمک کننده و تلاش‌های سازمان ملل متحد با هدایت دی میستورا تاثیر گذار باشد. وی هفته آینده به دمشق باز می‌گردد و این موضوع در راس نگرانی‌های ما است. ما به همکاری ادامه خواهیم داد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز با استقبال از این موضوع که مناقشه سوریه پس از گذشت چهار سال به فراموشی سپرده نشده است، اطمینان داد همه تلاش خود را بر حلب متمرکز می‌کند.

 وی گفت: اگر بمباران‌ها متوقف شوند ،‌ حلب می‌تواند به نمونه‌ای تبدیل شود که به مردم سوریه امید دهد.

سازمان ملل متحد پیشنهاد ایجاد مناطق آتش بس را در سوریه برای توزیع کمک‌های بشردوستانه پیشنهاد کرده است. این طرح به ویژه شهر حلب را شامل می‌شود. دی میستورا از اواخر سال میلادی گذشته تا کنون با مخالفان و حکومت سوریه در این مورد گفتگو می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار