منتقد سینما نسبت به اعمال تغییرات در جشنواره سی و سوم خوشبین است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد جشنواره فیلم فجر پیام فروتن منتقد سینما بیان کرد: اینکه در جشنواره سی و سوم فیلم فجر تغییراتی داده شده است چه از نظر جدا کردن بخش ملی و بین‌المللی و چه کاهش سیمرغها و فیلم ها تبعات مثبتی خواهد داشت اما یک مورد مطرح می‌شود و آن این است که حوزه طراحی و صحنه و لباس و ... مورد غفلت و نادیده گرفته شدن قرار می‌گیرند. اما به هر صورت با کاهش تعداد جوایز و آثار ، کیفیت جشنواره و فیلم‌های حاضر بالاتر می‌رود.

وی در خصوص واکنش فیلمسازان به رای هیئت انتخاب گفت: من تا بحال در هیئت انتخاب نبوده‌ام، اما تصورم این است که وقتی اثر نمایشی (چه سینما چه تئاتر و ...) وقتی وارد عرصه رقابت و مسابقه می‌شود و با علم به اینکه قرار  است اثر مورد ارزیابی قرار گیر، باید نتایج آن را هم پذیرفت.

فیلمساز یا نباید وارد شود و یا با قبول آراء و نظرات وارد شود و نتایج و نظر هیئت انتخاب و داوران را هم بپذیرد.

فروتنی خاطر نشان کرد: نشست‌های نقد و بررسی فیلم فجر به دلیل اینکه مخاطب تازه فیلم را دیده و هنوز در حال آنالیز آن در ذهن خود است بازده خوبی نمی تواند داشته باشد. باید مدتی از اکران فیلم بگذرد.

این بررسی‌ها، پیش نقد است و باید جلساتی برگزار شود تا از نظر زمانی و کیفیتی به فیلم‌ها و جشنواره یاری برساند و مفید واقع شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار