فراکسیون های پارلمانی در عراق درباره تلاش طرف های خارجی برای طولانی کردن جنگ علیه گروه داعش برای خدمت به منافع برخی کشورهای حامی تروریسم هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "علی حمزه" خبرنگار المنار در بغداد در گزارشی گفت: اعلام وزارت جنگ آمریکا مبنی بر این که گروه داعش 700 کیلومتر مربع از مناطق تحت سیطره خود در عراق و سوریه را در شش ماه اخیر از دست داده است، به همراه دیگر اطلاعات میدانی حاکی از آن است که جنگ کنونی در مسیر مثبت به پیش می‌رود؛ اما از سوی دیگر محافل سیاسی عراقی معتقدند با توجه به کاهش حملات هوایی اخیر علیه داعش، برخی طرف‌های خارجی در صدد طولانی کردن جنگ علیه داعش هستند. 

علی جورانی عضو مجلس شورای شهید محراب گفت: ارتش عراق و نیروهای مردمی می توانند داعش را شکست دهند. مبارزات و پیروزی های به دست آمده، چنین چیزی را ثابت کرده است اما یک اراده خارجی وجود دارد که مانع از این امر می‌شود. 

در ادامه گزارش آمده است: تغییر معادله در جنگ علیه داعش به نفع ارتش عراق نتیجه تلاش نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عشایر است. برخی از نمایندگان عراقی از آمریکا خواستند در جنگ با داعش جدی باشد. آنها می گویند حملات هوایی ائتلاف بین المللی نتایج زیادی نداشته و آثار آن محدود بوده است. 

عبدالله الزیدی عضو فراکسیون پارلمانی المواطن (شهروند) گفت: واقعیت این است که آمریکا و ائتلاف بین المللی باید برای نابود کردن داعش جدی باشند. همانگونه که در نابود کردن صدام جدیت نشان دادند. امروز تعداد حملات هوایی با اوضاع داعش در منطقه هیچ تناسبی ندارد. 

در ادامه گزارش آمده است: آگاهان اوضاع عراق می گویند برنامه برخی طرف های خارجی با منافع برخی از کشورها تلاقی پیدا کرده است و بر این اساس می کوشند مانع از پیشروی نیروهای عراقی در میدان جنگ شوند. 

احمد الحربی کارشناس مسائل استراتژیک گفت: برخی منافع سیاسی و اقتصادی وجود دارد و برخی طرف ها نیز می کوشند زمان جنگ برای نابودی داعش و بیرون راندن آن از عراق را طولانی کنند. رویکرد و اهداف این طرف ها مشخص است. 

خبرنگار المنار گفت: نقشه درگیری ها با داعش نشان می دهد این گروه می کوشد شکست های اخیر خود را در جبهه های مختلف در عراق، هضم کند. این در حالیست که نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی و عشایر برای آزادی بقیه مناطق تحت اشغال تلاش می کنند. 



انتهای پیام./.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار