کارشناس امور راهبردی سوری گفت:ریشه های فکری تروریسم در منطقه باید از بین برود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، "شادی احمد" از دمشق در گفتگو با این شبکه تلویزیونی درباره ورود پنج هزار نفر از شهروندان اروپایی به سوریه برای شرکت در درگیری های این کشور گفت: اروپایی ها چنین آماری را اعلام کردند که به نظر می رسد رقم درستی نباشد. اروپایی ها بیشتر به تعداد اتباع خود توجه دارند که به سوریه می روند و توجهی به ریشه‌های اصلی بحران و شکل‌گیری گروه‌های تروریستی که همان حمایت های فکری، مالی و تسلیحاتی از تروریست ها و مطرح شدن مسئله حمایت از به اصطلاح گروه های مخالف میانه روی نظام سوریه است، ندارند. حوادث تروریستی که در پاریس رخ داده نمونه شکست سیاست حمایت غرب از تروریسم در سوریه است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفته بود کسانی که از تروریست ها در این کشور حمایت می‌کنند، روزی با این حملات تروریستی روبرو خواهند شد. در حال حاضر صدها شبکه پنهانی تروریستی در اروپا فعال هستند که نیازی به رفتن به سوریه ندارند و می توانند اقدامات تروریستی خود را در کشورهای اروپایی صورت دهند. 

وی افزود: همچنین برخی ها می‌گویند حوادث تروریستی پاریس بر اساس برنامه ریزی رژیم صهیونیستی بوده است تا بتواند باعث تنش میان مسلمانان و مسیحیان در اروپا شود و از این وضع به سود خود در این قاره استفاده کند. گفته می‌شود برخی از سازمان های اطلاعاتی اسرائیل تلاش می کنند مسلمانان موجود در اروپا را برای ملحق شدن به گروه های مسلح و خلافت ادعایی داعش اعزام کنند، همان طور که در قرن گذشته یهودیان را از اروپا به فلسطین اشغالی اعزام کردند.

وی درباره راه های مقابله با تروریسم بیان داشت: سوریه از دهه هشتاد میلادی قرن گذشته مسئله مقابله گسترده با تروریسم را مطرح کرده است. قبل از این که حمایت سیاسی و مالی از تروریسم متوقف شود باید تعریف روشنی از تروریسم داشت. میان تروریسم و مقاومت مشروع برای رسیدن به آزادی و استقلال تفاوت وجود دارد. باید ریشه های فکری تروریسم از بین برود. افکار وهابی عربستان سعودی منبع فکری اصلی جریان های تروریستی در منطقه است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار