حسین ابراهیم مقدم روان شناس و استاد دانشگاه درگفتوگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بااشاره به این نکته که عقل سلیم این گونه حکم میکند فرد، گروه یا شرکتی هزینه ای را که صرف میکند صرفا به دنبال منافع و کسب سود برای خودش است، افزود: افراد در میان پیامهای تبلیغاتی نقطه نظرها، ایدئولوژیها و ذهنیتهایی را به مخاطبان منتقل می کند که در راستای منافع و سودمندی ها است.
ابراهیم مقدم اظهار داشت: القای طرز تفکرات ایدئولوژیها، سبک زنگی و مواردی از این قبیل در میان سریال های ماهواره ای منجر به افزایش میزان طلاق و جدایی در خانوادههای ایرانی و کاهش میزان احساس لذت سبک زندگی و فرهنگ خانوادگی میشودو بیشترین تاثیر را بر روی کسانی دارد که از علم و تجربه کمتری برخوردارند، می گذارد.
ابراهیم مقدم خاطر نشان کرد: زمانی که مخاطبان خوراک لازم و بروز را داشته باشند، برای پر کردن خلاء های خود به سوی ماهوارههایی میروند، که به دنبال اهداف سیاسی،عقیدنی، اقتصادی و اجتماعی خود هستند.
انتهای پیام/