رئیس جمهور سوریه در اظهارتی اروپا را مسئول حملات تروریستی در پاریس و منطقه غرب آسیا دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری سانا سوریه، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در گفتگو روزنامه با روزنامه چکی "لیترارنی نوینی" درباره حوادث اخیر فرانسه گفت: هنگامی که مسأله مرتبط با کشتار غیرنظامیان و شهروندان است، بدون نگاه به مواضع سیاسی و یا توافق و یا اختلاف با افرادی که کشته شدند، این اقدامی تروریستی به شمار می رود.

بشار اسد افزود: ما بهتر از هرکشور دیگری این مسأله را درک می‌کنیم؛ چرا که ما از این مسأله چهار سال است که در رنج هستیم و هزاران تن از بی گناهان را بخاطر همین مسأله از دست داده ایم.؛ از این رو ما با خانواده قربانیان احساس همدردی می کنیم.ما مخالف کشتار بی‌گناهان در هر نقطه‌ای از جهان هستیم.

 اسد  تاکید کرد: ما می خواهیم به بسیاری از افراد در غرب یادآوری کنیم که ما از ابتدای بحران سوریه در مورد این پیامدها سخن می گفتیم؛ ما می گفتیم که نمی شود که از تروریسم حمایت کنید و در زیر چتر سیاسی در امان بمانید؛ چرا که این مسأله بر کشور و ملتتان تأثیر خواهد گذاشت؛ اما آنها به ما گوش ندادند، بلکه سیاست مداران غربی با تنگ نظری رفتار نمودند.

بشار اسد همچنین گفت: آنچه در حوادث فرانسه رخ داد ثابت نمود که آنچه که ما می گفتیم درست بود و این حادثه به منزله پرسشی از سیاست های اروپاست که مسئول آنچه در منطقه ما و فرانسه رخ داد می‌باشد.

 قرار است متن کامل این گفتگو  پنج‌شنبه منتشر گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار