یک روان‌شناس گفت: خیانت زوجین نسبت به یکدیگر نتیجه ضعف موجود در ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی افراد میان خانواده‌ها و جوامع است.

ربابه غفارتبریزی روان‌شناس درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با خیانت زوجین و عوامل بروزاین معضل در میان خانواده‌ها گفت: خیانت زوجین نسبت به شریک زندگی خویش به عنوان یک بیماری روانی دو قطبی مطرح است و زمانی که افراد رضایت کامل در زمینه‌های گوناگون زندگی از خود و همراه زندگی خویش ندارنداین پدیده اتفاق می‌افتد.  
 
این روان‌شناس بیان داشت: خیانت همسر در تمام گروه‌های مختلف جامعه به لحاظ سنی، تحصیلی، قوم و قبیله‌ای وجود دارد اما می‌توان گفت خیانت در میان افراد تحصیل کرده درهر گروهی به دلیل آگاهی بیشتراز درصد کمتری نسبت به دیگران برخوردار است.  
 
وی در ادامه افزود: خیانت درهر دو گروه از خانم‌ها و آقایان وجود دارداما به دلیل تفاوت اخلاصی در میان آنان وقوع این پدیده ناپسند در میان آقایان از درصد بالاتری برخوردار است.
 
تبریزی با اشاره به اینکه ازدواج‌هایی که با میل و رغبت دو طرف و آگاهانه صورت می‌گیرد خیانت به یکدیگر کمتر اتفاق می‌افتد خاطر نشانکرد: برای جلوگیری از وقوع چنین معضلی باید پایه‌های ارزشی و اخلاقی را در خانواده و جامعه محکم کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ارزش ها ، اخلاقی ، خیانت ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار