کارشناس دو و میدانی گفت: به نظرم بهتر است وزارت ورزش نگاه بیشتری به این رشته داشته باشد چرا که دست روی دست گذاشتن باعث می‌شود این رشته به نابودی کشیده شود.

ایرج حصیبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت دو و میدانی اظهار داشت: همان طور که نظاره گر هستیم در حال حاضر رشته دو و میدانی فعالیت آنچنانی ندارد چرا که نظارت کافی برای این ورزش از سوی مسئولان دیده نمی‌شود.
 
وی بیان کرد: مسابقات آسیایی اینچئون توانستیم که فقط از مجموع 141 مدال، دو مدال برای رشته دو و میدانی کسب نماییم‌ که این نوع فعالیت و نتیجه گرفتن همه به ضرر ورزش دو و میدانی کشورمان خواهد بود چرا که فصل آینده دچار ضررهایی می‌شوند که جبران ناپذیر است.

وی تصریح کرد: احسان حدادی نیز با توجه به تجربیات خود و بدون مربی توانست که مدال مسابقات آسیایی را بدست آورد و از طرفی دیگر رجبی در اینچئون مدال نقره گرفت و این ورزشکار نیز با استفاده از تجربیات خود موفق به کسب این مدال شد و در رشته‌های دیگر پرتاب چکش و پرش ارتفاع که از دور مسابقات کنار رفتند و سجاد مرادی که در پیست مسابقات حاضر شد و در آخر دو چهار درصد متر که باعث بوجود آمدن حرکات نامناسبی که برای کشور عزیزمان پیش آمدن این موضوعات جالب نبود.
 
حصیبی عنوان کرد: بهتر است وزارت ورزش نگاه بیشتری به رشته دو و میدانی داشته باشد چرا که دست روی دست گذاشتن باعث می‌شود که این رشته به نابودی کشیده شود. به نظرم بهتر است امکاناتی همچون پیست آزادی که مبالغ زیادی صرفه هزینه آن شده است را در اختیار دوندگان قرار دهند ولی همان طور که می‌بینیم حتی دوندگان ایرانی بر روی این پیست راه نرفته چه برسد به دویدن!
 
وی افزود: برای من جای سوال دارد که چرا افراد مسئول این رشته نگاه عمیقی به دو و میدانی نمی اندازند؟ چرا باید تیم دوو میدانی با کاروانی بالای 20 نفر به مسابقات آسیایی برود و نتواند نتایج قابل قبولی را کسب کند؟ همان طور که دیدیم از 20 نفر ورزشکار فقط دو نفر موفق به کسب مدال شدند و 8 نفر دیگر از دور مسابقات کنار رفتند.
 
چرا مسئولان و همراهان این ورزشکاران در مسابقات آسیایی نظارت بیشتری بر روی این ورزشکاران نداشتند؟ اینطور نمی‌شود که ما فقط حقوق و مزایای خود را دریافت کنیم و دیگر به مسائل و نتایج ورزشکاران ورود نکنیم!! به نظرم افرادی که به عنوان همراه یا سرپرست وقتی نمی‌توانند تیم را اداره کنند چرا به مسابقات آسیایی رفتند و این همه هزینه را به جای گذاشتند؟
 
وی اظهار کرد: توجه بیشتر وزارت ورزش می‌تواند ورزش دو و میدانی کشورمان را ارتقا بدهد چرا که اگر ما به نسل بعدی کمک نکنیم پس این رشته در آینده هیچ چشم اندازی نخواهد داشت.
 
کارشناس دو و میدانی افزود: باید وزارت ورزش قدمی محکم بردارد تا در آینده نسل جدید بتوانند موفق باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار