یک شبکه آمریکایی در گزارشی به کاهش قیمت جهانی نفت اشاره کرد و تاکید می‌کند که ایران باید برای لغو تحریم‌ها قسمت اعظم برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ صدای آمریکا در گزارشی نظارات خود را درباره دور تازه گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بیان می‌کند.

این رسانه آمریکایی با تکرار ادعاهای درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نوشت: "آمریکا و متحدانش تلاش دیگری برای رسیدن به توافق با ایران انجام خواهند داد تا در ازای لغو تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی شوند ولی به نظر برخی کارشناسان رسیدن به چنین توافقی آسان نخواهد بود."

در  ادامه این گزارش آمده است " جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با " محمد جواد ظریف" در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو دیدار خواهد کرد.

در این گزارش به نقل از "جیمز فیلیپس" کارشناس خاورمیانه در بنیاد "هریتیج "آمریکا آمده است: "در بهترین حالت گروه 1+5 یک تمدید زمان مورد نیاز برای گریز هسته‌ای ایران را طولانی کند اما نخواهد توانست تضمینهایی بگیرد که هیچ گریز هسته‌ای در کار نباشد".

در ادامه این گزارش "آلن کیسوتر" کارشناس موسسه خاورمیانه واشنگتن: "صادرات نفت ایران از 2.5 میلیون بشکه در روز به 1 میلیون بشکه کاهش یافته است و علاوه بر آن قیمت نفت اکنون 50 درصد کاهش یافته در نتیجه اکنون ایران 20 تا 25 درصد از درآمدی را کسب می‌کند که قبلا دریافت می‌کرد"

صدای آمریکا  در ادامه نوشت: "گزارش شده که ظرفیت غنی سازی اورانیوم و سرعت لغو تحریم‌ها،‌ از مهمترین اختلافات بین دو طرف است چرا که برخی می‌گویند احتمال دارد ایران از مذاکرات برای کاهش تحریم‌ها استفاده کند بدون اینکه از بخش اعظم برنامه هسته‌ای خود دست بردارد".

 صدای آمریکا در پایان نوشت: "هم ایران و هم آمریکا ابراز امیدواری کردند که در مذاکرات پیش رو پیشرفت حاصل شود اگرچه احتمالا آنها با رویکرد و نگاه طرف مقابل درباره اینکه پیشرفت چگونه است،‌ موافق نباشند». 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار