ائتلاف جاسوسی موسوم به "ائتلاف 5 چشم" پس از حملات پاریس قرار است ماه آینده در لندن تشکیل جلسه داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا روز گذشته اعلام کرد که 5 کشور عضو ائتلاف جاسوسی موسوم به "ائتلاف 5 چشم" که شبکه گسترده ای را برای تبادل داده های اطلاعاتی در سراسر جهان تشکیل می‌دهند، قرار است پس از حملات صورت گرفته در پاریس، ماه آینده در لندن به منظور مشاوره و تبادل نظر در مورد راهبردهای مبارزه با تروریسم تشکیل جلسه دهند.

"استیون بلانی" وزیر امنیت عمومی کانادا روز گذشته در این باره گفت: ائتلاف 5 چشم که متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند است تصمیم گرفته اند تا نشستی را در 22 ژانویه برگزار نمایند.

رویترز همچنین اعلام کرد: این در حالی است که مسئولان دولتی کانادا اعلام کرده اند که 5 کشور ائتلاف 5 چشم در ماه فوریه خواهند توانست در لندن تشکیل جلسه دهند.

رویترز در ادامه گزارش داد که سخنان بلانی نیز از آن جهت که معمولا شبکه جاسوسی ائتلاف 5 چشم در مورد فعالیت های خود اطلاع رسانی نمی‌نمایند غیرعادی به نظر می‌رسد.

بلانی در گفتگو با تلویزیون "سی تی وی" کانادا در این باره گفت: ما نشستی را با هم پیمانان 5 گانه خود در لندن خواهیم داشت و مسأله تروریسم در دستور کار جلسه می‌باشد.

بلانی در مورد جزئیات این نشست چیزی نگفت اما اعلام کرد که قرار است "جی جانسون" وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز در نشست حضور یابد.

رویترز همچنین از قول یک مسئول دولتی کانادا که نامی از وی نبرده نقل کرد که گفته: این نشست قرار بوده پیش از حملات پاریس صورت پذیرد.

این مسئول همچنین گفته: ائتلاف 5 چشم قرار است به منظور بررسی نگرانی ها و بررسی راهکارهای مشترک تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار