رئیس پژوهشگاه و ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌ریزی ها برای نسل پنجم شبکه های مخابراتی انجام شده و تا اوایل سال آینده تصمیم گیری بر روی این شکل گیری این برنامه کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه همایش داده‌های عظیم که صبح امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به برنامه‌های پژوهشگاه گفت: تلاش داریم با برنامه‌ریزی‌ها و انجام پروژه‌های داده‌های عظیم و برگزاری مرتب این برنامه‌ها تا اوایل سال آینده برنامه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی که برنامه‌ریزی‌های اولیه برای آن انجام شده به تدریج آن را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در فناوری‌های نوین باید توسعه صنعت و بومی سازی فناوری را داشته باشیم افزود: همایش داده های عظیم با هدف شناسایی حوزه‌های فناورانه، شناسایی بازار کسب و کار و همچنین معرفی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های توانمند این حوزه و برنامه‌ریزی برای استفاده از همکاری آنها در پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده است.

خوانساری در ادامه به بحث خدمات و استانداردها و زیر‌ساختهای فناوری ارتباطات اشاره و تصریح کرد: در پژوهشگاه ارتباطات یکی از موضوعاتی که برای ما مهم  است بحث خدمات، استانداردها و زیر‌ساختهای مورد نیاز این حوزه است و موضوع دیگر آموزش، پژوهش و ترویج آن است که با طرح این موضوع جهت‌گیری این ماجرا با قوت بیشتری دنبال می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: داده‌های عظیم در میان 10 روند فناوری برتر دنیا در سال 2013 و پنج سال آینده قرار دارد و حجم بازار آن در سال 2013 حدود 18.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته میلادی رشد 58 درصدی داشته است.

گفتنی است، همایش داده‌های عظیم به منظور برنامه‌ریزی در کشور برای توسعه محصولات بومی و استخراج راهکارهای بومی در جهت مواجهه با چالشهای اجتماعی امروز با حضور معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و جمعی از مسئولان دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نسل ، فناوری ، نوین ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار