در پی حمله تروریستی اخیر در پاریس فرانسه، تدابیر امنیتی در اسپانیا و فرودگاه‌ها و خطوط هوایی آمریکا افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، به دنبال حادثه پاریس، تدابیر امنیتی در فرودگاههای آمریکا و خطوط هوایی این کشور ارتقاء یافت. 

 علت تشدید این تدابیر امنیتی، نگرانی از وقوع احتمالی حملات تروریستی در خطوط هوایی آمریکاست. براساس این تدابیر جدید، علاوه بر بازرسی‌های رایج، بازرسی‌های ثانویه‌ای درباره مسافران و بسته‌های همراه آن‌ها به صورت تصادفی اجرا می‌شود. 

در تابستان امسال نیز تدابیر شدید‌تر امنیتی درباره پروازهای بین المللی از آمریکا به مقصد کشورهای دیگر یا بالعکس به اجرا گذاشته شد. برای نمونه، وسایل برقی آن‌ها ازقبیل گوشی‌های تلفن همراه و امثال آن پیش از سوار شدن به فرودگاه روشن می‌شد تا اطمینان حاصل شود در داخل آن‌ها، مواد منفجره وجود ندارد. 

پس از حمله تروریستی اخیر در پاریس و تلاشهای جدید گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) برای هدف قراردادن مقامات دولت آمریکا، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تدابیر امنیتی را درباره ساختمانهای دولت فدرال افزایش داده است. 

 به نیروهای امنیتی آمریکا نیز گفته شده است در حال آماده باش بیشتر و مراقب باشند. مقامات دستگاههای امنیتی آمریکا نگران جان خودشان نیز هستند. 

در همین حال «جرج فرناندز دیاز» وزیر کشور اسپانیا نیز اعلام کرد دولت محافظه کار اسپانیا با مخالفان سوسیالیست درباره تشدید تدابیر امنیتی در برابر حملات احتمالی تروریست‌ها به توافق رسید. 

دیاز با اشاره به حملات تروریستی اخیر در پاریس افزود: «من قانون جدیدی را درباره مبارزه با تروریسم پیشنهاد خواهم کرد تا تدابیر امنیتی بدون مخدوش شدن آزادی شهروندان تشدید شود.» 

این قانون شامل صدور حکم حبس برای افرادی خواهد بود که به مناطق در کنترل گروه‌های تروریستی سفر می‌کنند یا وابسته به این گروه‌ها هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار