رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزرات خارجه روسیه اعلام کرده است در پی اقدامات خصمانه آمریکا کشورش آماده تجدید تظر در مورد پیمان راهبردی کاهش تسلیحات است‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوت نیک؛ رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزرات خارجه روسیه اعلام کرده است در پی اقدامات خصمانه آمریکا علیه روسیه ، کشورش آماده تجدید نظر در مورد پیمان راهبردی کاهش تسلیحات است.
میخائیل اولیانوف دیپلمات ارشد مسکو و رئیس اداره خلع سلاح ، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه به اسپوت نیک گفته است با ادامه روند کنونی در روابط روسیه و امریکا و خصومت واشنگتن در قبال مسکو ، روسیه آماده است که در پیمان راهبردی کاهش تسلیحات با آمریکا تجدید نظر اساسی کند.وی این تجدید نظر را با توجه به اقدامات آمریکا ، کاملا طبیعی توصیف کرد.
او گفت پاسخ مسکو می تواند در حوزه سلاح های هسته ای پیمان استارت باشد. هنوز اقدام واضح و جدی و ملموسی در این زمینه از سوی مسکو رخ نداده است ، اما وی احتمال این تجدید نظر اساسی را با توجه اقدامات امریکا رد نکرد.
گفتنی است طرفین در اواخر دوران شوروی سابق با حضور جرج واکر بوش"بوش پدر" و گورباچوف"آخرین رهبر اتجاد جماهیر سوسیالیستی شوروی"پیمان راهبردی کاهش سلاح های اسراتژیک را امضا کردند.
پیمان فوق در سال 2009 منقضی گشته و طرفین پیمان استارت نو را در سال 2010 تصویب کردند.بر طبق این پیمان تاریخی باید بمب افکن های دو طرف و موشک های بالستیک قاره پیما که توانایی حمل کلاهک هسته ای دارند ، به عدد 700 کاهش پیدا کند.همچنین کلاهک های هسته ای نباید بیش از 1550 عدد باشند.پیمان استارت نو در سال 2021 منقضی خواهد شد و امکان تمدید 5 ساله آن وجود دارد.
 بعد از برکناری شبه کودتای دولت روس گرای اوکراین روابط دو طرف به شدت تیره شده و آمریکا و روسیه تحریم های شدیدی علیه یکدیگر وضع نموده اند. گمانه زنی ها حکایت از بازگشت طرفین به وضعیت جنگ سرد دارند.‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار