دولت آمریکا با احتساب اینکه دولت فلسطین هنوز به صورت رسمی دولت به شمار نمی‌رود و صلاحیت پیوستن به دادگاه بین‌المللی جنائی را ندارد، پیوستن فلسطین به این دادگاه را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "العالم"؛ دولت آمریکا با احتساب اینکه دولت فلسطین هنوز به صورت رسمی دولت به شمار نمی‌رود و صلاحیت پیوستن به دادگاه بین‌المللی جنائی را ندارد، پیوستن فلسطین به این دادگاه را رد کرد.

اوباما در تماس تلفنی با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: این گونه اقدامات فرصت‌های دستیابی به توافقنامه صلح پایدار میان فلسطین و اسرائیل را با مشکل مواجه می‌سازد و توضیح داد واشنگتن هرگونه اقدام از جانب دو طرف فلسطینی و اسرائیلی که موجب بدتر شدن اوضاع شود را رد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر حمایت و پایبندی واشنگتن به حفظ امنیت اسرائیل گفت: پیوستن فلسطین به دادگاه بین المللی جنائی سودمند نیست و مشکلی را برطرف نمی‌سازد.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درخواست دولت فلسطینی مبنی بر پیوستن به دادگاه بین المللی جنائی را پذیرفته بود.

گفتنی است پیش از این نیز دولت آمریکا فلسطینی‌ها را به تحریم اقتصادی شدید در صورت ارائه هرگونه شکایت قضائی علیه اسرائیل تهدید کرده بود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجتبی
۱۸:۴۸ ۲۳ دی ۱۳۹۳
لابد اسراییل جنایتکار صلاحیت داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرگ بر امریکا
آخرین اخبار