قبلا در بوستون شاهد فعالیت تروریست‌ها بوده‌ایم و اکنون نمونه دیگر آن را در پاریس دیدیم و این روند ادامه خواهد داشت و حضور اوباما و دیگر سران اروپایی در راهپیمایی و یا عدم حضور آن‌ها چندان مهم نیست، بلکه مهم این است که آن‌ها در مقطعی به شدت از تروریست حمایت کرده و تروریست خوب و بد را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  با توجه به اینکه رهبران چهل کشور مختلف جهان، به انضمام یک و نیم میلیون شهروند فرانسوی  در راهپیمایی بزرگ پاریس شرکت کرده بودند تا پاسخ دندان‌شکنی به تروریسم و یهودی‌ستیزی بدهند "باراک اوباما" برای حضور در راهپیمایی پاریس خاک کشور خود را ترک نکرد و زحمت سفر به اروپا را به خودش نداد.



تاکنون دولت اوباما توضیح نداده است که چرا هیچ یک از مقامات عالی‌رتبه آمریکایی نتوانستند عازم پاریس شوند. البته دولت اوباما روز دوشنبه اذعان کرد که در این خصوص اشتباه کرده است. سران کشور‌ها از آلمان، انگلیس، رژیم صهیونیستی و حتی فلسطین به پاریس آمده بودند، اما هیچ خبری از مقامات ارشد آمریکایی در میان این جمع نبود و فقط سفیر آمریکا در پاریس در این راهپیمایی شرکت کرد.



از طرف دیگر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با شرکت نکردن در راهپیمایی بزرگ پاریس که سران بسیاری از کشورهای جهان در آن حضور داشتند، عملاً به صورت فرانسه سیلی زد.



سیدجلال فیاضی نیز با اشاره به حضور پیدا نکردن اوباما در راهپیمایی پاریس،می‌گوید: حضور و یا عدم حضوراوباما در این راهپیمایی در اصل مسئله تغییری ایجاد نمی‌کند.  
 
وی ادامه داد: اصل مسئله این است که اقدامات تروریستی پاریس حاصل حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی بوده است، چرا که اگر آن‌ها تروریست‌ها را از نظر سلاح تغذیه نمی‌کردند، امروز شاهد استفاده این سلاح‌ها علیه پایتخت‌های اروپایی نبودیم.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۵۰۰ نفر از اتباع فرانسوی در سوریه علیه حکومت بشار اسد می‌جنگیدند و طبیعی است در این برهه زمانی آمریکایی‌ها اعتراف کردند که در انتقال قدرت در سوریه بشار اسد یکی از مولفه هاست و از طرف دیگر پس از پیروزی وی در انتخابات سوریه عملا کار تروریست‌ها در سوریه کساد شده و قطعا آن‌ها درصدد فعالیت در نقاط دیگر دنیا برخواهند آمد.  
 
فیاضی افزود: قبلا در بوستون شاهد فعالیت تروریست‌ها بوده‌ایم و اکنون نمونه دیگر آن را در پاریس دیدیم و این روند ادامه خواهد داشت و حضور اوباما و دیگر سران اروپایی در راهپیمایی و یا عدم حضور آن‌ها چندان مهم نیست، بلکه مهم این است که آن‌ها در مقطعی به شدت از تروریست حمایت کرده و تروریست خوب و بد را مطرح کردند.  
 


وی در پایان خاطرنشان کرد: راه حل این موضوع این است که آمریکا و غرب به اشتباه خود در سوریه اعتراف کنند و سلاح‌هایی را که بین تروریست‌ها توزیع کرده است را به نحوی جمع آوری کند و با تقسیم نکردن تروریسم به تروریست خوب و بد، درصدد نابودی تمامی این گروههای تروریستی برآیند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار