یک کارشناس امور حقوقی گفت: بیشتر موارد بزهکاری اطفال ناشی از ناهنجاری موجود در خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست است که عامل اصلی بزهکاری است.

 حجت جعفری کارشناس امور حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ناهنجاری اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: ناهنجاری‌‌های اجتماعی که موجب بزهکاری در اطفال می‌شود را می‌توان از دو منظر شرایط بد اقتصادی خانواده‌ها و پایین بودن سطح فرهنگی خانواده‌ها مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: بالغ بر 70 درصد از معضلاتی که در جامعه به وجود می‌آید، ناشی از شرایط بد اقتصادی خانواده‌ها است و خانواده‌های بد سرپرست و بی سرپرست را در بر می‌گیرد.

جعفری شرایط نامناسب اقتصادی و نداشتن سواد به ویژه در میان قشر کارگر جامعه را از بسترهای مناسب برای شیوع بزه در کودکان این خانواده‌ها دانست و گفت: علاوه بر خانواده‌های کارگر افزایش بزه در خانواده‌های برخوردار نیز قابل مشاهده است که این امر به دلیل فرهنگ نامناسب در چنین خانواده‌های است که فرزندانشان برای رفع نیازهای تفریحی و تفرجی به بزه روی می‌آورند.

این کارشناس امور حقوقی در مورد اصلاح کودکان بزهکار نیز گفت: حضور اطفال بزهکار در کانون اصلاح و تربیت نه تنها کمکی به آن‌ها نمی‌کند بلکه میزان بزهکاری آن‌ها را تا 100 درصد افزایش می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: برخلاف هدف ایجاد کانون اصلاح و تربیت، حضور کودکان در این مراکز نه تنها کمکی به آنها  نمی‌کند بلکه موجبات، افزایش بزهکاری آنها را نیز فراهم خواهد کرد.

وی در مورد نقش دولت در رسیدگی به بزهکاری اطفال گفت: با توجه به اینکه کانون اصلاح و تربیت محیط مناسبی برای جلوگیری از بزه اطفال نیست دولت نباید هزینه‌های زیادی را صرف ایجاد مراکزی همچون کانون اصلاح و تربیت کند و به جای ان می‌تواند با تخفیف اعتبار لازم و سپردن امور به مسئولان مربوط در این زمینه اقدام کنند.

جعفری در پایان گفت: عدم رسیدگی مسئولان در شهر و نداشتن برخورد مناسب با بزهکاران در جامعه موجب می‌شود که فرد نسبت به جامعه موضع بگیرد و در بزرگسالی تبدیل یک خلاف کار شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ناهنجار ، بزهکار ، اطفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار