خوزه مانوئل گارسیا، وزیر خارجه اسپانیا گفت: کشورش به حمایت از نوارغزه، رفع محاصره اسرائیل از این شهر و تسریع در روند عملیات بازسازی آن پایبند است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "القدس العربی"؛ خوزه مانوئل گارسیا، وزیر خارجه اسپانیا  گفت: کشورش به حمایت از نوارغزه، رفع محاصره اسرائیل از این منطقه و تسریع در روند عملیات بازسازی آن پایبند است.

گارسیا که به همراه کمیساریای امدادرسانی به آورگان فلسطینی (انروا) در یک کنفرانس مطبوعاتی در نوارغزه صحبت می‌کرد، افزود: ما جهت رفع محاصره از نوار غزه و فراهم آوردن امکان زندگی شرافتمندانه برای ساکنان نوار غزه تلاش می‌کنیم و به حمایت از عملیات بازسازی آن پایبندیم.

وزیر خارجه اسپانیا  به خاطر شرایط بد انسانی و اقتصادی در نوارغزه ابراز تاسف کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا سریعا جهت برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و فراهم آوردن امکان زندگی شرافتمندانه برای اهالی غزه اقدام نماید.

کمیساریای آنروا نیز تاکید کرد که اهالی نوار غزه به دلیل تاخیر در عملیات بازسازی این شهر احساس ناامیدی و شکست می کنند.

وی افزود: در حال حاضر 15 هزار فلسطینی همچنان در مدارس آنروا وجود دارند برای ساخت خانه های خود لحظه شماری می کنند.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه روند عملیات بازسازی بسیار کند می‌باشد و باید به صورت جدی اقدام شود ادامه شرایط کنونی در نوارغزه ناممکن است و سال 2015 باید سال تغییر باشد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار