عزیزی در همایش بسیج رسانه مطرح کرد:

فرهنگ، دین و هویت ما در معرض هجمه‌ی امپراطوری رسانه‌ها قرار گرفته است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 160 شبکه‌ فارسی زبان در ماهواره‌ها فعال است و نسل‌های جدید رسانه‌ای فرهنگ، دین و هویت ما را در معرض تهاجم قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش بسیج رسانه و یادواره‌ی شهدای رسانه( رهبر و رستگار) که در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد با اشاره به نقش رسانه به عنوان عاملی در جهت انتقال ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی و تغییر کارکرد آن از عرصه‌ انعکاس رویداد‌ها به حوزه‌ تغییر باورها، ارزش‌ها و جهت‌دهی افکار عمومی، اظهارکرد: نزدیک به 160 شبکه‌ فارسی زبان ماهواره‌ای مشغول به فعالیت هستند و نسل‌های جدید شبکه‌های اطلاع رسانی، فضای مجازی، تلفن‌های همراه و ... فرهنگ، دین، هویت، ارزش‌های ملی و روابط عاطفی و خانوادگی ما را در معرض هجمه و تهدید قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان تکنولوژی را در فضای دیجیتال نادیده گرفت و نسل امروز خواه، ناخواه به این حوزه تمایل و گرایش دارند و در چنین فضایی ضرورت ارتقاء و تقویت و سواد رسانه‌ای و آگاه‌سازی در خصوص ماهیت و اهداف تولید پیام و بسته‌های دیجیتالی و چگونگی مواجه با رسانه‌های امروزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

*لزوم ورود بسیج به عرصه‌ی رسانه‌ای احساس می‌شود

محمد حسین صفار هرندی عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ی این مراسم با درود بر روح شهدای رسانه و انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام راحل، اظهار کرد: بسیج در هر دوره‌ای بنا بر مقتضیات زمانه به عرصه‌های جنگ، سازندگی، فرهنگی و ... ورود پیدا می‌کند و دستاورد‌های آن نیز از ابتدای عمر انقلاب تاکنون مشهود است.

وی در ادامه افزود: بزرگی، عزت و اقتدار امروز این مرز و بوم ناشی از ایثارگری‌های جوانان و ملت دلاور بسیجی ایران است و متأسفانه بارها و بارها مشاهده شده نسبت به ورود سپاه و بسیج به عرصه‌هایی که ضرورت حضور و فعالیت این نهاد مردمی احساس می‌شده از سوی برخی اعتراض‌هایی صورت گرفته و امروز نیز غیر منصفانه است که این مایه‌ی عزت و افتخار را به فساد متهم نماییم و این طور عنوان شود که در جایی که پول، رسانه و اسلحه است ابوذر و سلمان نیز فاسد می شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز نیز با توجه به هجمه ی رسانه‌ای علیه نظام مقدس و مردمی جمهوری اسلامی ایران لزوم ورود بسیج به حوزه‌ی رسانه احساس می‌شود و در مقابل جبهه‌ی کثیف بیرونی حضور جبهه‌ی مقتدر داخلی ضرورتی حائز اهمیت است.

*تلاش سحر و جادوی رسانه‌ای به منظور در اختیار گرفتن افکار ملت‌ها

محمد رضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه‌ی این مراسم با اشاره به هجمه‌ سنگین رسانه‌های بدخواه به سپاه و بسیج و هدف‌گذاری بر مبنای به تصویر کشیدن چهره‌ای خشن از جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: رسانه‌ها امروز به دنبال در اختیار گرفتن افکار ملت‌ها هستند و جنگ نظامی از توپ، تانک و اسلحه به جنگ نرم فرهنگی مبدل شده زیرا دشمن در تمامی عرصه‌های سخت‌افزاری نظامی علیه انقلاب ایران با شکست مواجه شده و به دنبال ایجاد شکاف در مردم و حاکمیت از طریق هجوم به باورها، ارزش‌ها و هویت انقلابی است.

وی در ادامه افزود: مجموعه‌ی اقدامات این چنینی در قالبی تحت عنوان سحر و جادوی رسانه‌ای می‌گنجد و با توسل به همین جریان رژیم آدمکش صهیونیستی در صف اول آزادی‌خواهی در تظاهرات فرانسه علیه تروریست‌ها قرار می‌گیرد!

سردار نقدی در ادامه این مراسم تأکید کرد: اینها از نمونه‌های بارز سناریو سازی و فریب افکار عمومی است و بهترین راهکار مقابله با هجمه‌ها و دسیسه‌های ننگین و منحوس مستکبرین و استعمارگران، وحدت، یکپارچگی، همدلی و بصیرت افزایی است.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا با اهدا لوح و جوایزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، انعکاس ، رویداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.