محمد زارع پور، رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: ضعف پینگ پنگ است که مسابقات بین‌المللی فجر را مستمر برگزار نکرد و بین دوره‌ها وقفه افتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد زارع پور در نشست مطبوعاتی فدراسیون در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی فجر اذعان کرد: چهارمین دوره مسابقات فجر کاپ با حضور 14 کشور خارجی و داخلی در دو بخش آقایان و بانوان قرار است از 27 دی آغاز شود و روز سه شنبه نیز به پایان خواهد رسید.

وی درباره تیم‌های شرکت کننده در بخش آقایان گفت: افغانستان، عراق، کره جنوبی، روسیه، بلاروس، ترکمنستان، لبنان، صربستان،‌ اندونزی، آذربایجان، آلمان و مجارستان و سه تیم الف،ب و تیم امید از ایران تیم‌های شرکت کننده در بخش آقایان هستند.

زارع پور همچنین از حضور تیم‌های اندونزی ، روسیه، بلاروس، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، مجارستان ،‌صربستان، ترکمنستان در بخش بانوان خبر داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که چرا چندین دوره از سوابق مسابقات کاپ فجر نادیده گرفته می‌شود و نام چهارمین دوره را در آغاز مسابقات امسال می‌آورند بیان کرد: طبق قانون فدراسیون جهانی مسابقاتی دارای رنکینگ هست که در بخش بانوان و آقایان همزمان برگزار شود ضمن اینکه ما مسابقات جام فجر را از سال 60 آغاز  کردیم اما مداوم برگزار نشده و این ضعف فدراسیون هاست که برای مثال از سال 84 تا 88 بین رقابت‌ها وقفه افتاده است.

**20 هزار دلار جایزه تقسیم خواهد شد

زارع پور خاطر نشان کرد: برای مسابقات جام فجر امسال 20 هزار دلار جایزه در نظر گرفته‌ایم در بخش انفرادی مردان 4000 هزار دلار جایزه نفر اول ، 2000 دلار نفر دوم و سوم مشترکها هم هر کدام هزار دلار در نظر گرفته شده است. در بخش انفرادی بانوان، جایزه 3000 ، 1500 و نفر سوم مشترک هر کدام 250 دلار است.

وی افزود: در رقابتهای دوبل مردان هر کدام از نفرات اول 1000 دلار، نفرات دوم 500 دلار و 4 نفر سوم مشترک 250 دلار در نظر گرفته شده است. در بخش بانوان هم به ترتیب 3000، 1500 و 750 دلار جایزه اختصاص یافته است. جوایز تیمی هم فقط کاپ و مدال خواهد بود.

زارع پور در خصوص اینکه چه زمانی دلارها به بازیکنان ایرانی تقدیم خواهد شد گفت: حواله جوایز را روی سکو به آنها می دهیم اما مبلغ بعد از یک هفته به حساب آنها واریز می‌گردد ما حامی مالی مناسبی جذب کرده‌ایم و مشکلی در پرداخت نداریم.

*ترکیب تیم الف و ب بر اساس مسابقات دسته برتر

محمد زارع پور به حضور سه تیم از ایران در بخش مردان مسابقات کاپ فجر اشاره کرد و درباره ترکیب هریک از تیمها گفت: ترکیب تیم الف، نوشاد و نیماعالمیان، افشین نوروزی و محمد رضا اخلاق پسند نفرات اول تا چهارم مسابقات دسته برتر است که با هدایت کاظم مستحفی به میدان می‌روند. ترکیب تیم ملی ب را هم محمد فرقدانی، مهران احدی، احمد رضا عبادی پور و پوریا عمرانی با مربیگری محسن شیشه‌گرها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در تیم امید، علیرضا ملارجبی، محمد علی رویین تن، میعاد لطفی و سجاد حسینی با مربیگری محمد علی عباسی حضور دارند.

*هند، شرط گذاشته بود تمام هزینه‌هایش را ما پرداخت کنیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز بیان کرد: ما برای هر کدام از کشورها هزینه سه بازیکن تیم مردان سه بازیکن تیم بانوان و یک مربی را متقبل شدیم اما اگر بخواهند نفرات بیشتری به ایران بیاورند باید هزینه‌ها را خودشان بر عهده بگیرند.

وی توضیح داد: برای مثال تیم هند اعلام کرده بود اگر مایل به حضور ما در مسابقات هستید باید تمامی هزینه‌های سفر را خودتان پرداخت کنید که ما این گفته آنها را نپذیرفتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار