"المنار" فلسطین:

توافق شکننده شاهزادگان سعودی برای مرتب ساختن امور کشور پس از مرگ پادشاه

روزنامه المنار فلسطین از توافقی میان امرا و شاهزادگان سعودی مبنی بر به دست گرفتن قدرت بصورت انتقالی توسط شاهزاده سلمان به منظور مرتب ساختن اوضاع تا بعد از مرگ پادشاه خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین، این روزنامه در گزارشی با عنوان " توافقی شکننده طبق طرح سعودی برای مرتب ساختن امور کشور پس از پادشاه" با اشاره به وخامت شدید حال پادشاه عربستان اعلام کرد که برخی منابع مخصوص در گفتگو با این روزنامه ، خبر از یک شبه توافق میان امراء و شاهزادگان کشور برای برعهده گرفتن امور کشور توسط شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز تا زمان فوت پادشاه و انجام ترتیات لازم برای آن داده اند.

بر اساس این گزارش: پادشاه سعودی در اوضاع وخیمی به سر می‌برد و قادر به صحبت کردن و تمرکز نبوده و وارد کما شده است و این مسائل سبب گردیده است تا خاندان حاکم عربستان آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه اتفاقی پس از فوت پادشاه که در سال های اخیر به سبب مریضی و سن بالای خود از بسیاری از مسائل حساس کشور دور بوده است، بسیج نمایند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: وجود وی و باقی ماندن وی بر روی صندلی حکومت مانع شروع مسابقات و درگیری ها برای به دست آوردن حکومت در عربستان شده است اما این مسأله سبب نگردیده است تا هرگروهی تلاش برای تقویت حضور خود در دولت را به کار گیرد؛ بطوریکه هرگروهی تلاش دارد تا موضعی قویتر از دیگری در صورت فوت پادشاه داشته باشد.

این روزنامه سپس  به نقل از برخی منابع می نویسد که یک نوع شبه توافقی میان میان امراء و شاهزادگان سعودی برای به دست گرفتن امور مملکتی توسط شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد پادشاه عربستان بصورت انتقالی و تا زمان فوت پادشاه و انجام ترتیبات لازم برای آن وجود دارد، بطوریکه این مسأله توسط ولیعهد با وجود مریضی وی از هم اکنون با سخنرانی که به نمایندگی از برادر پادشاهش در برابر "مجلس شورای عربستان" کرد، آغاز شده است.

این روزنامه در ادامه می‌گوید: اما بسیاری از امور دیگر وجود دارد که حضوری شخصی ملک عبدالله پادشاه عربستان را می طلبد که با وجود این اوضاع، این مسائل سبب پیچیده شدن اوضاع گردیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار