رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در نطق پیش از دستور امروز خود به تاخیرات صورت پذیرفته در گزارشهای حسابرسی شورا اعتراض کرد و گفت: این تاخیرات برای شورا قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در نطق پیش از دستور جلسه امروز به تذکراتی در رابطه با ارائه گزارشات مالی شورا پرداخت.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران دچار روزمره گی شده است، اظهار کرد: شورا به جای پرداختن به وظایف اساسی و بنیادی، وظایف خود را تنها منحصر به بررسی‌ طرح‌ها، لوایح و برخی تصویب‌های تکراری کرده در حالی که در فرآیندهای اجرایی و نظارتی مصوبات شورا هیچ اقدامی صورت نمی‌پذیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عدم خلاقیت و ابتکار و تحول در دوره‌های گذشته و فعلی شورا اشاره کرد و افزود: هرچند درهفته‌های گذشته گزارشات حسابرسی سازمان‌ها و شرکت های تابعه شهرداری به اعضای شورا ارائه شده و در حال حاضر نیز بررسی لایحه مربوط به تلفیق بودجه 89 و تفریغ بودجه 92 صورت می‌پذیرد اما باید در نظر داشت که تاخیرات صورت پذیرفته در بررسی‌های بودجه‌ای به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست چرا که مانع از اصلاح فرآیندها در آینده خواهند شد.

سالاری هدف تلفیق بودجه را اثر بخشی در اعتبارات سال آینده هر نهاد و سازمان عنوان کرد و گفت: چگونه با این تاخیر 4 ساله می‌توان این اثر بخشی را ایجاد کرد و مهمتر از آن، اینکه طبق قانون تفریغ بودجه باید در اردیبهشت‌ ماه سال 93 به شورا ارائه می‌شد در حالی که این امر صورت نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تفریغ بودجه سال 92 در حال حاضر به شورا ارائه شده است، تصریح کرد: این گونه روندها در ارائه گزارشات بیانگر آن است که این گزارشها از هیچگونه تاثیری در اصلاح روندهای جاری حسابرسی و عملکرد بودجه‌ای شهرداری برخوردار نخواهد بود.

سالاری از به موقع بودن و قابل اتکا بودن به عنوان دو فاکتور اصلی ارائه گزارشهای مالی توسط حسابرس منتخب شورا و یا هر نهاد دیگر نام‌ برد و افزود: این درحالی است که گزارش بودجه‌ای سال 91 سازمان مشارکت‌های مردمی، تاکسیرانی ، مرکز مطالعات با 9 ماه تاخیر ارائه شده ضمن اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار ،‌املاک و مستقلات شهرداری و نیز شرکت نوسازی عباس‌آباد به ترتیب از تاخیرهای 8 ماهه ،‌5 ماهه و 1.5 ماهه برخوردار بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه هیچ‌یک از گزارشهای ارائه شده شورا توسط حسابرس منتخب به موقع ارائه نشده است تصریح کرد: این در حالی است که تمامی گزارشهای تفریغ سازمان ها و نهادها در فاصله‌های سه ماهه، شش ماهه و 9 ماهه ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر بررسی مغایرت عملکرد شهرداری در حوزه‌ها و ماموریت‌های مختلف، گفت: البته تمامی این مغایرت‌ها منحصر به شهرداری نبوده و به سازمانها و نهادهای دیگر نیز مرتبط می‌شود.

سالاری در ادامه به عدم تخصیص اعتبارات تعیین شده حوزه ماموریت‌های شهرسازی و معماری علی‌رغم برخورداری این حوزه از مشکلات متعدد اشاره کرد و افزود: تا زمانی که بسترهای لازم جهت حضور دیده‌بان‌های شهری در شورا فراهم نشود موفق نخواهیم بود.

وی تنها راهکار جهت دریافت پاسخ را تذکر به شهردار تهران عنوان کرد و افزود: اگر پاسخ شهردار قانع کننده نباشد مجبور به طرح سوال خواهم شد ضمن اینکه در صورت عدم پاسخ پس از طرح سوال نیز زمینه برای استیضاح شهردار فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید این موضوعات را سیاسی کرد اظهار داشت: اما استیضاح و طرح سوال  از شهردار نیز فرآیند صحیحی نیست چرا که می‌توان با تذکر به این پاسخ دست یافت.

سالاری در پایان گفت: باید به عنوان قاضی عمل کرد نه آنکه دادستان  بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتراض ، شورا ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار