رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران در طول 10 سال گذشته از نظارت و شفافیت مالی بالایی برخوردار بوده به طوری که این موضوع در طول سالهای قبل از آن با مشکلات جدی همراه بود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران رئیس اسلامی شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات سالاری در خصوص تاخیر در ارائه گزارشهای مالی شورا با بیان اینکه مطالعه عملکرد شورا از دوره‌های گذشته به خوبی بیانگر افزایش نظارت و شفافیت مالی شورا است، اظهار کرد: این درحالی است که مطابق اظهارات حسابرسان عملکرد سالهای 82 ، 83 و 84 به گونه‌ای بود که حسابرسان آن را غیر قابل بررسی می‌دانستند.

وی با تاکید بر افزایش میزان نظارت ها در طول 10 سال گذشته بر فعالیت شورای شهر تهران، افزود: این امر بیانگر آن نیست که شورا از هیچ مشکلی برخوردار نیست چرا که کمبودها همواره فراوان است و باید اصلاحات صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاخیرات صورت پذیرفته در ارائه گزارش حسابرسان را تنها به دلیل بررسی های دوباره و ارجاع آن به شهرداری و سازمان‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: این تاخیرات تنها به جهت تکمیل کردن گزارشات بوده است.

چمران با بیان اینکه تنها حسابرسی مطرح نیست بلکه صحت عمل از اولویت مهم در این راستا برخوردار است، تصریح کرد: ادعا نداریم که تمامی گزارشها بی‌نقص بوده اما باید گفت تمامی این تاخیرها به جهت ارائه گزارش کامل به شورا صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه چشمان دیده‌بانان و ناظران باید قوی‌تر باشد، افزود: در عین حال نظارت الکترونیکی تمامی پروانه‌ها امکان هر گونه تخلفی را به صفر خواهد رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عملکرد نامناسب نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: علی رغم دستور تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین سازمان نظام مهندسی امکانات محاسباتی و امنیتی این پاساژ را مناسب عنوان کرده و این درحالی است که این ساختمان حتی از یک برگه محاسباتی برخوردار نبوده است.

چمران با اشاره به امضای سازمان نظام مهندسی جهت عدم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین افزود: باید از برخی از مناسب استفاده بجایی شود و تنها از جایگاه ظاهری برخوردار نباشند.

*تاخیر یکساله در گزارشهای شورا قابل توجیه نیست/ بسترهای لازم برای حضور دیده‌بانان شهری فراهم شود

در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در نطق پیش از دستور جلسه امروز به تذکراتی در رابطه با ارائه گزارشات مالی شورا پرداخت.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر تهران دچار روزمره گی شده است، اظهار کرد: شورا به جای پرداختن به وظایف اساسی و بنیادی، وظایف خود را تنها منحصر به بررسی‌ طرح‌ها، لوایح و برخی تصویب‌های تکراری کرده در حالی که در فرآیندهای اجرایی و نظارتی مصوبات شورا هیچ اقدامی صورت نمی‌پذیرد.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عدم خلاقیت و ابتکار و تحول در دوره‌های گذشته و فعلی شورا اشاره کرد و افزود: هرچند درهفته‌های گذشته گزارشات حسابرسی سازمان‌ها و شرکت های تابعه شهرداری به اعضای شورا ارائه شده و در حال حاضر نیز بررسی لایحه مربوط به تلفیق بودجه 89 و تفریغ بودجه 92 صورت می‌پذیرد اما باید در نظر داشت که تاخیرات صورت پذیرفته در بررسی‌های بودجه‌ای به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست چرا که مانع از اصلاح فرآیندها در آینده خواهند شد.
 
سالاری هدف تلفیق بودجه را اثر بخشی در اعتبارات سال آینده هر نهاد و سازمان عنوان کرد و گفت: چگونه با این تاخیر 4 ساله می‌توان این اثر بخشی را ایجاد کرد و مهمتر از آن، اینکه طبق قانون تفریغ بودجه باید در اردیبهشت‌ ماه سال 93 به شورا ارائه می‌شد در حالی که این امر صورت نپذیرفته است.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تفریغ بودجه سال 92 در حال حاضر به شورا ارائه شده است، تصریح کرد: این گونه روندها در ارائه گزارشات بیانگر آن است که این گزارشها از هیچگونه تاثیری در اصلاح روندهای جاری حسابرسی و عملکرد بودجه‌ای شهرداری برخوردار نخواهد بود.
 
سالاری از به موقع بودن و قابل اتکا بودن به عنوان دو فاکتور اصلی ارائه گزارشهای مالی توسط حسابرس منتخب شورا و یا هر نهاد دیگر نام‌ برد و افزود: این درحالی است که گزارش بودجه‌ای سال 91 سازمان مشارکت‌های مردمی، تاکسیرانی ، مرکز مطالعات با 9 ماه تاخیر ارائه شده ضمن اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار ،‌املاک و مستقلات شهرداری و نیز شرکت نوسازی عباس‌آباد به ترتیب از تاخیرهای 8 ماهه ،‌5 ماهه و 1.5 ماهه برخوردار بوده‌اند.
 
وی با عنوان اینکه هیچ‌یک از گزارشهای ارائه شده شورا توسط حسابرس منتخب به موقع ارائه نشده است تصریح کرد: این در حالی است که تمامی گزارشهای تفریغ سازمان ها و نهادها در فاصله‌های سه ماهه، شش ماهه و 9 ماهه ارائه می‌شود.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر بررسی مغایرت عملکرد شهرداری در حوزه‌ها و ماموریت‌های مختلف، گفت: البته تمامی این مغایرت‌ها منحصر به شهرداری نبوده و به سازمانها و نهادهای دیگر نیز مرتبط می‌شود.
 
سالاری در ادامه به عدم تخصیص اعتبارات تعیین شده حوزه ماموریت‌های شهرسازی و معماری علی‌رغم برخورداری این حوزه از مشکلات متعدد اشاره کرد و افزود: تا زمانی که بسترهای لازم جهت حضور دیده‌بان‌های شهری در شورا فراهم نشود موفق نخواهیم بود.
 
وی تنها راهکار جهت دریافت پاسخ را تذکر به شهردار تهران عنوان کرد و افزود: اگر پاسخ شهردار قانع کننده نباشد مجبور به طرح سوال خواهم شد ضمن اینکه در صورت عدم پاسخ پس از طرح سوال نیز زمینه برای استیضاح شهردار فراهم می‌شود.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید این موضوعات را سیاسی کرد اظهار داشت: اما استیضاح و طرح سوال  از شهردار نیز فرآیند صحیحی نیست چرا که می‌توان با تذکر به این پاسخ دست یافت.
 
سالاری در پایان گفت: باید به عنوان قاضی عمل کرد نه آنکه دادستان  بود.

*تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی ، هزینه‌های برق، گاز و آب مصرفی میادین

یکصد و بیست و سومین جلسه علنی امروز شورای شهر در حالی آغاز شد که 7 نفر از اعضای شورا در این جلسه غایبند.

بررسی یک فوریت لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی شهر تهران در سال 94 ، بررسی لایحه پیشنهاد به دولت مبنی بر محاسبه هزینه‌های برق ، گاز و آب مصرفی میادین و بازارهای عرضه میوه و تره بار شهرداری تهران بر اساس تعرفه اماکن عمومی و خدماتی ، بررسی لایحه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند ساختمانی و عمرانی شهر تهران، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تعمیر، نصب و راه‌اندازی پله‌های برقی و آسانسور ایستگاه‌های مترو، بررسی طرح بهبود وضعیت خدمات عمومی مراکز امداد و نجات شهر تهران و نیز بررسی طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران از جمله دستورات جلسه امروز شورای شهر است.

لازم به ذکر است، نطق پیش از دستور محمد سالاری و احمد حکیمی پور دو عضو اصلاح طلب شورای شهر از جمله موارد دستور جلسه امروز شورا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، فوریت ، برق ، گاز ، میادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار