«رضا پور حسین» گفت: به نظر من فتنه همانند فاضلابی است که در حرکت جامعه از زمین بیرون زد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ «رضا پور حسین» قائم مقام معاون سیما در مراسم رونمایی از کتاب "اینجا فتنه‌ای رخ داده است" که عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد، عنوان کرد: ما بچه‌های تهران تا کنون دو پدیده دیده‌ایم، یکی از آن پدیده‌ها جاهلان صلواتی بود و یکی دیگر از این پدیده‌ها در بازیهای بچه‌ها کسی وسط می‌آمد و بازی را به هم می‌زد و مشخص نمی‌شد که مظلوم و ظالم کیست.

وی ادامه داد، اخیرا هم کسانی همانند آن جاهلان صلواتی شده‌اند، از قول نماینده مجلسی که می خواهد با عذر خواهی ماجرای فتنه را ختم بخیر کند.

پور حسین تصریح کرد: به نظر من فتنه همانند فاضلابی است که در حرکت جامعه از زیر زمین بیرون زد و داخل می رود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی فروردین ماه خود به نکاتی اشاره کردند که به نظر می‌رسد آینده این اتفاق را پیش‌بینی کرده بودند.

پورحسین بیان کرد: رهبری در جمله گفته بودند که فتنه 88 مصونیت آورد . به نظر من فتنه 88 غربالگری سیاسی و اجتماعی بود که عظمت انقلاب را نشان داد و مصونیت بخش بود.

وی گفت: جریان زیرزمینی فاضلاب ادامه خواهد داشت و بصیرت هم باید ادامه پیدا کند.

پور حسین با اشاره به کتاب اینجا فتنه‌ای رخ داده است عنوان کرد: حرکت آقای یامین پور و روزی طلب ثبت گفت‌وگوهای آن دوره بود که اگر ثبت نشوند دشمن در ثبت آن به گونه ای دیگر اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: دشمن در جعل تاریخ به صورت فیلم و مستند کارهای بسیاری انجام داده و حرکت‌هایی چون تدوین این کتاب جلوی جعل تاریخ را می‌گیرد.
 
*برجسته‌ترین دستاورد فتنه آن بود که همه دیدند خامنه‌ای خمینی دیگر است
 

«حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه مراسم در خصوص جریان فتنه 88 عنوان کرد: با جرات نام فتنه 88 را فتنه آمریکایی و اسرائیلی می‌نامیم. اگر چه این فتنه خسارت‌های فراوانی داشت و ناگوار بود اما ماجرایی است که داستانش باید از انتها گفته شود یعنی بخش پایانی تفسیر روشنی از بخش‌های آغازین می‌دهد.

وی ادامه داد: بحث درباره فتنه و آگاهی بخشی‌های آن تازه بعد از پایان فتنه آغاز می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: رسول اکرم(ص) خطاب به حضرت علی (ع) بیان کردند: علم را با کتاب و نوشتن مهارش کن، یعنی بند کشی و حصر به آن معنی است که اجازه ندهند از دست برود.

وی گفت: یامین پور کار با ارزش و فوق‌العاده‌ای کرده است چرا که بسیاری خوششان می‌آید کار را تمام کنند.

شریعتمداری افزود: فتنه فصل 8 ماهه‌ای است که 9 دی ایستگاه آخرش بود. حرکت یامین پور از آن جهت ارزشمند است که در ماندگاری ماجرا نقش بسیاری دارد.

وی با اشاره به برکات فتنه بیان کرد: یکی از برکات فتنه این بود که دشمن تصور می‌کرد که پیروزی‌اش قطعی است و همه مهره‌هایش را سوزاند و چیزهایی که در طی 20 سال در جای جای نظام جاسازی کرده بود همه را رو کرد.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برکات فتنه آن بود که نسل سوم و چهارم دشمن را شناختند و برجسته‌ترین دستاورد فتنه آن بود که همه دیدند خامنه‌ای خمینی دیگر است.

 محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه آنچه که در سال 88 رخ داد از همان ابتدای امر از سوی رهبر معظم انقلاب فتنه نام گرفت، ادامه داد: هر چه می‌گذرد عر ض و طول فتنه بیشتر نمایان می‌‌شود. در این مدت به نظام تهمت‌هایی زده شدو قلب امام امت به درد آمد و دشمنان خوشحال شدند. اما نتیجه این اتفاقات شیرین بود. در همان سال که دیدار شاعران با رهبر انقلاب میسر شد ایشان نیز بر این شیرینی تاکید کردند.

وی افزود: در این حادثه شایستگی‌های رهبر انقلاب نمایان شد و هوشمندی مردم به اثبات رسید. اقتدار نظام روشن شد و عظم و کارآمدی ولایت فقیه به اثبات رسید و نهایتا در 9 دی رحمت الهی تجلی یافت.

رئیس حوزه هنری در ادامه به برخی از مرددان در مورد فتنه 88 یادآور شد: کسانی که در یوم‌الله 9 دی تشکیک می‌کنند باید بیندیشند که چه بر سرشان آمده که شناخت راه درست برای آنها میسر نیست. به همین خاطر به نظر می‌رسد وقایع نویسی این ایام را باید جدی بگیریم. این امر هم برای ما و هم برای پژوهشگران و آیندگان لازم است.

وی در پایان به کتاب «اینجا فتنه‌ای رخ داده» اشاره و تصریح کرد: اهمیت این کتاب در آن است که از زمان و میدان حادثه گزارش می‌دهد و از واقعه دور نیست. یامین‌پور در آن روزها تلاش کرد تا از طریق تلویزیون مردم را با حقایق آشنا کند.
 
نادر طالب زاده مستند ساز در این مراسم عنوان کرد: خیلی خوشحالم که چنین کاری انجام شده چرا که بحث صریح بودن و جرات نقد کردن در رسانه اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: در رسانه بحث بازتر شده و می‌شود راحت‌تر نقد کرد. حتی کار به جایی می رسد که خود افراد اصلاح می‌شوند.

نادر طالب زاده تصریح کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران به مراتب ارتقا پیدا کرده و رسانه هم باید به این رشد و پویایی برسد.

وی با اشاره به برنامه دیروز امروز فردا در اتفاقات 88 اظهار داشت: در آن برنامه سوالات خوبی پرسیده می‌شد و مهمان ها هم در فضای باز صحبت می‌کردند و ثبت آنها به صورت کتاب کار بسیار جالبی است.

طالب زاده افزود: اگر مهمانی در برنامه‌ای جو را تغییر می‌دهد نباید آن برنامه تعطیل شود چراکه رسانه ابزار فوق‌العاده‌ای است همچون برنامه ثریا که جز برنامه های قوی رسانه ملی است.

طالب زاده خاطر نشان کرد: خدا از ما انتظار دارد که امانتی را که داریم حفظ کنیم و رسانه به گونه‌ای اصلاح‌گر است.

وحید یامین پور مدیر پژوهشی حوزه هنری و نویسنده کتاب "اینجا فتنه‌ای رخ داده است" در پایان مراسم ضمن تشکر از حضور مهمانان بیان کرد: رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما روزی در لابی سازمان صدا و سیما شانه‌های من را گرفت و گفت «همینگونه محکم جلو برو» و حضور مجدد وی را در سیما به فال نیک می‌گیرم.

وی ادامه داد: از سیاست وقت آن دوره آقای ضرغامی تشکر می‌کنم ، همچنین از جناب پور محمدی مدیر وقت شبکه 3 و از حوزه هنری که در تدوین این کتاب کمکم کرده اند تشکر می‌کنم.

یامین پور افزود: استرس‌هایی که سال 88 بر من و بیش از همه بر خانواده‌ام وارد شد زحمت جزیی در همین حد بود اما کار اصلی را کسانی مثل شهید مهدی نوروزی که از رزمندگان فتنه بود انجام دادند.

وی ادامه داد: مردم کسانی را در تلویزیون دیدند که در جنمشان ریاکاری نبود. امیدوارم این مختصر حرف های نادرست را دیگر نشنویم و فتنه را با شفافیت تمام از حالا به بعد تحلیل کنیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار