نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان در نشست خبری در بیروت اعلام کرد؛ پس از نه عملیات نیروهای امنیت داخلی توانستیم به اسطوره «زندان رومیه» پایان دهیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان در نشست خبری در بیروت گفت: پس از نه عملیات نیروهای امنیت داخلی توانستیم به اسطوره «زندان رومیه» پایان دهیم. 

مشنوق افزود: عملیات زندان رومیه پیروزی برای حاکمیت لبنان و گروه‌های میانه رو بود. همه آنچه درباره زندان رومیه گفته می‌شد، امروز پایان یافت. این عملیات به لطف توانمندی نیروهای امنیتی بدون خونریزی و خشونت انجام شد.

وزیر کشور لبنان در نشست خبری در بیروت گفت: ما ساختمان اصلی زندان رومیه را به طور مناسب بازسازی خواهیم کرد. ما زمان مناسب را برای عملیات در زندان رومیه انتخاب کردیم. ما برای ساخت زندان جدید که شایسته لبنان باشد، برنامه ریزی می‌‌کنیم. 

المشنوق افزود: داعش مسئول دو عملیات انتحاری روز گذشته در منطقه جبل محسن طرابلس است. عملیات رومیه به صورت حرفه‌ای انجام شد و به هیچ کسی آسیب نرساندیم و فقط زندانیان از یک ساختمان به ساختمان دیگر منتقل شدند. 

وی خاطر نشان کرد: ما از تهدیدات جبهه النصره نمی‌ترسیم. ما مانع از ادامه تماس‌ها از زندان رومیه شدیم که به عملیات تروریستی کمک می کرد. ظرفیت زندان ها در لبنان دو هزار و پانصد نفر است، اما هم اکنون هشت هزار نفر در زندان ها نگهداری می شوند.

 اتاق عملیاتی که در زندان رومیه برای اجرای حملات تروریستی در لبنان و منطقه تشکیل شده بود، منهدم شد. ما وسایل ارتباطی را از افراطی ها در زندان رومیه گرفتیم. اطلاعات ما ثابت کرد بیشتر عملیاتی که در منطقه جبل محسن انجام شد از ساختمان «ب» زندان رومیه هدایت می شد. 

وزیر کشور لبنان گفت: اگر اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد، نیروهای امنیتی می توانند با هر پدیده غیرقانونی برخورد کنند. ما به بازرسی در زندان رومیه برای جلوگیری از ورود تجهیزات غیرقانونی ادامه خواهیم داد. عملیات زندان رومیه امروز پس از اتخاذ تصمیم سیاسی انجام شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار