«پرویز پرستویی» از شیر ایرانی می‌گوید

فیلم مستند «شیر ایرانی» ساخته مانی میر صادقی سه‌شنبه، 23 دی ماه، ساعت 23 و در قالب برنامه «فانوس» از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فیلم مستند «شیر ایرانی» ساخته مانی میر صادقی سه شنبه، 23 دی ماه، ساعت 23 و در قالب برنامه « فانوس» از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند که از مجموعه مستند «حیات وحش ایران» که موفق به دریافت «جایزه‌ی پاندا» از جشنواره‌ جهانی حیات‌وحش و محیط‌زیست انگلستان شده است، آماده پخش شده، به بررسی زندگی «شیر ایرانی» در گذشته و حال می پردازد و پرویز پرستویی نیز به عنوان گوینده در این مستند حضور دارد. این مستند قدم خوبی برای شناخت حیات وحش ایران است که همه پلان های آن انتخاب میرصادقی از یک روز ایران است. تنوع جانوری مستند « حیات وحش ایران »، نوع تصویربرداری و گفتار متن جذاب این مجموعه که با صدای پرویز پرستویی روایت می شود از جمله ویژگی های این مجموعه است و محل تصویربرداری آن از شمال تا جنوب، از ارسباران تا چابهار و از طبس تا پارک گلستان گسترده است.

همچنین گونه های خاص و شاخص جانوری ایران نظیر پرندگان، ماهیان و خزندگان در این مجموعه به تصویر کشیده شده و بر حیوان‌های در حال انقراض و چند گونه از حیواناتی که منقرض شده اند نیز متمرکز شده است. اعضای گروه سازنده این مجموعه به عنوان مثال برای دیدن شیر ایرانی که صد و بیست سال پیش منقرض شده به هند و برای ببر هم به پارک ملی بوپال رفتند ودر قسمت هایی نیز به یک سری گونه های در حال نابودی نظیر یوزپلنگ و درنای سیبری پرداخته شده و مای های آب شیرین، پرندگان مهاجر و گورخر ایرانی از دیگر قسمت های مستند « حیات وحش ایران » است.

ساخت "حیات وحش ایران" سه سال طول کشیده و تنوع جانوری مستند، نوع تصویربرداری و بویژه گفتار متن با صدای "پرویز پرستویی" از ویژگی‌های این مجموعه است.

مانی میر صادقی پیش از این مستندهایی نظیر "نگین تتیس"، "دریای تیس" و "جان مرجان " را ساخته است و از جشنواره ایی نظیر فیلم کوتاه سونی و حیات وحش مونتا برنده جوایزی شده است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار