احداث و تکمیل سه خط ششم، نهم و یازدهم سراسری با تدوین طرح جامع پارس جنوبی شتاب می گیرد.

 
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا ؛مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بر اساس طرح جامع پارس جنوبی، اعتبار احداث و تکمیل خطوط ششم، نهم و یازدهم سراسری به عنوان خطوط صادراتی گاز، از منابع بالادستی صنعت نفت تامین می شود.
 
اصغر سهیلی پور افزود: بر اساس طرح جامع پارس جنوبی، اعتبار احداث این خطوط سراسری از منابعی که برای توسعه فازهای پارس جنوبی در نظر گرفته شده، تامین می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این خطوط از جمله پروژه های مهم انتقال گاز شرکت ملی گاز ایران بشمار می رود و براساس برنامه تعریف شده اجرا می شوند.
 
به گفته وی، برای احداث خط ششم سراسری به دو میلیارد دلار، خط نهم سراسری به شش میلیارد دلار و خط یازدهم نیز به چهار میلیارد دلار اعتبار نیاز است.
 
مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: این خطوط سراسری همزمان با پیشرفت فازهای پارس جنوبی احداث می شوند.
 
سهیلی پور با بیان این که تکمیل خط ششم سراسری در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون خط ششم سراسری تا اهواز اجرا شده و عملیات اجرایی ادامه این خط نیز در چند فاز آغاز شده است.
 
به گزارش شانا، تاکنون قطعه اول و دوم خط ششم سراسری به طول ٦١١ کیلومتر از عسلویه تا اهواز اجرا شده است.
 
بر پایه این گزارش، خط لوله نهم سراسری به طول یکهزار و ٨٦٣ کیلومتر با ظرفیت ١١٠ میلیون مترمکعب در روز از مسیر عسلویه - اهواز- دهگلان- بازرگان عبور می کند و ١٧ ایستگاه تقویت فشار، وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده خواهند داشت.
 
بر همین اساس، خط لوله یازدهم سراسری نیز به طول یکهزار و ١٠٠ کیلومتر، ظرفیت انتقال ١١٠ میلیون مترمکعب گاز را در روز دارد و از عسلویه شروع شده و پس از خروج از استان بوشهر از استانهای فارس، یزد، اصفهان و سمنان عبور می کند و در نهایت به خط ٤٨ اینچ مشهد - تهران متصل می شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، احداث ، شتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار