مدير كل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري از تدوين مقررات پرواز بالگردها در شب خبر داد و گفت : از اين پس بالگردها مي توانند در زمينه امدادرساني، ماموريت هاي خاص و . . . در شب پرواز كنند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، سعيد اكبري، يكي از وظايف دفتر نظارت برعمليات هوانوردي را تعيين شرايطي دانست که ايكائو، تدوين آنها را بر عهده مقامات مسئول هوانوردي گذاشته است و گفت: به دليل نبود مقررات داخلي هوانوردي تاكنون عمليات پرواز بالگردها در ايران فقط در روز صورت مي گرفت. 

اکبري افزود : ضوابط پرواز بالگردها در شب و روز متفاوت است و در نشريه اطلاعات هوانوردي (AIP) نيز مقررات به صورت كامل ذكر شده است. 

اكبري تصريح كرد: به همين دليل دفتر نظارت برعمليات هوانوردي پس از بررسي و اقدامات كارشناسي، و با برگزاري جلسات مشترك با خلبانان منتخب بالگرد ، شركت هاي مربوطه و ديگر دفاتر سازمان، مقررات مربوط به پروازهاي روز و شب بالگردها يا هلي کوپترها در شرايط (VFR) را تدوين و به شركت هاي بهره بردار ابلاغ كرد. 

مدير كل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري يادآور شد: در اين مقررات حداقل ميزان ديد زميني، حداقل سقف ابر و ديگر الزامات پرواز شب بالگردها در فضاهاي مختلف ذكر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیمایی ، بالگرد ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار