معاون بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خيريه کشور از تاسیس صندوق مشارکت موقوفات در اجراي پروژه هاي عمراني و سرمايه گذاري خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عباس علی جعفری در همایش اقتصاد و وقف در مشهد مقدس اظهار کرد: در سال جاری بیش از 170 پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر 470 میلیارد تومان در موقوفات سطح کشور در حال اجرا است و یا اجرایی شده است.

وی با اشاره به تشکيل کارگروه تحول اقتصادي درسازمان اوقاف گفت : بنای کارگروه تحول اقتصادی تبدیل سرمايه های راکد وقف به سرمايه مولد و پويا است.

جعفری در خصوص ايجاد تحول اقتصادي در موقوفات، سه شاخص عنوان کرد و افزود: ايجاد دارايي و توليد ثروت، ارتقا و افزايش درآمد عوايد موقوفات و نيز رشد نرخ بهره وري از شاخصه های ایجاد تحول اقتصادی است که در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

وي گفت: در سال 93 تاسيس صندوق سرمايه گذاري موقوفات که زمينه ورود ما به بورس و بازار مالي است، به تصويب شوراي راهبردي اقتصادي سازمان اوقاف رسيد و هم اکنون در دستور کار این سازمان قرار دارد.

معاون بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خيريه کشورتصریح کرد: همچنين براي تاسيس صندوق مشارکت موقوفات در اجراي پروژه هاي عمراني و سرمايه گذاري برنامه ريزي شده است.

وي در پایان استفاده از تسهيلات بانک توسعه اسلامي و نيز سرمايه گذاران بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در موقوفات را مورد توجه سازمان اوقاف عنوان کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موقوفات ، مشارکت ، بقاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار