در پایان دور اول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در 4 گروه مدعیان با قدرت آغاز کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گروه یک رقابت‌ها تیم استرالیا یک سر و گردن بالاتراز دیگر تیم‌ها نشان داد و در بازی نخست تیم کویت را با 4 گل در هم کوبید، اگر چه این پیروزی به رغم برخی کارشناسان در بازی اول برای تیم میزبان طبیعی بود اما ضعف خط دفاعی کویت نیز مرید علت شد تا  استرالیایی‌ها یک تیم قدرتمند نشان دهند و کویت به سال‌‌های گذشته یک تیم متوسط نشان داد که شانس کمی برای صعود به مرحله بعد دارد.
 
در دیگر دیدار کره جنوبی توانست با یک گل عمان را شکست دهد و طبق اظهارات سرمربی این تیم برای دیدار اول یک گل کافی بود و کره جنوبی با این پیروزی برای میزبان خط و نشان کشید، دیدار تیم‌های استرالیا با توجه به شرایط میزبانی و سطح بازیکنان بین‌المللی‌شان مقابل کره جنوبی از حساسیت بالایی برخوردار است و عیار تیم میزبان شاید مقابل کره جنوبی سنجیده شود.
 
 تیم عمان اگر چه دیدار رودروی‌ خود با کره جنوبی را با شکست به پایان رساند اما موقعیت‌های مناسبی در این دیدار داشت و شاید عمان اگر چه شانس کمی برای صعود دارد  اما برای تیم‌های استرالیا و کویت لقمه گلوگیری شود.
 
گروه دوم این رقابت‌ها نیز با دیدار ازبکستان و کره شمالی آغاز شد و در این دیدار ازبک‌ها همانند گذشته یک تیم قدرتمند و گردن کلفت‌ نشان  دادند اما در پیروزی یک بر صفر مقابل کره شمالی نباید از آنها غافل شد چرا که در تیم کره شمالی از تیم‌هایی است که نخست گل می‌خورد و بازی در مقابل این تیم آسان نیست.
 
کره شمالی تفاوت چندانی با آن تیم سال‌های قبل نداشت و شاید معادلات این گروه برای صعود پیچیده‌تر شود چرا که در پیروزی یک بر صفر چین مقابل عربستان اگر چه دو تیم سه امتیازی را به گروه دو معرفی کرد اما تیم‌های مغلوب یعنی عربستان و کره شمالی نمی‌خواهند جام را به سادگی از دست بدهند و بازی‌های آینده این گروه شاید تیم‌های از پیش صعود کننده را عوض کند.
 
عربستان همیشه یک تیم خطرناک است و شاید اگر ضربه پنالتی این تیم تبدیل به گل می‌شد شرایط این گروه کاملا متفاوت و عربستان حتی جزء مدعیان صعود‌ قرار می‌گرفت.
 
تیم چین هم مانند کره شمالی تغییر چندانی در شیوه بازی‌اش نداشت و البته در ضد حملات بسیار خوب در زمین حریف جمع می‌شدند و رگه‌هایی از هماهنگی در این تیم وجود داشت.
 
گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا جایی که تیم ملی کشورمان با تیم‌های بحرین، امارات و قطر هم گروه است .
 
دیدار اول این گروه با نمایش خیره کننده امارات آغاز شد.
 
اماراتی‌ها اگر چه در بازی مقابل قطر اولین گل را دریافت کردند اما در ادامه با یک بازی روان توانستند4 بار دروازه قطر را باز کنند شاید فاصله قطر و امارات 4 گل نباشد و این بازی را بتوان یک اتفاق تلقی کرد اما نباید از بازی هوشمندانه و حرفه‌ای‌ تیم امارات براحتی گذشت تضاد پاس‌های صحیح‌ این تیم و حرکت‌های رو به جلو و بسیار مسلط  مهاجمان این تیم نشان از آمادگی‌ امارات‌ دارد هر چند که قطر در بازی‌های آینده برای جبران مافات به میدان می‌رود اما اگر تیم ملی کشورمان را شانس اول صعود از این گروه بدانیم، امارات خود را اصلح‌تر از بحرین و قطر برای صعود می‌داند.
 
دیدار دوم این گروه با بازی تیم‌های ایران و بحرین ادامه یافت و تیم ملی کشورمان که با توجه به کمبود بازی‌های تدارکاتی خیلی هماهنگ نشان نداد اما رفته رفته خود را در زمین پیدا کرد و برتری خود را با دو گل به بحرین دیکته کرد شاید این رویکرد به بحرین ضعیف‌ترین تیم این گروه است روی کاغذ جواب بدهد اما در واقع بحرین و قطر در یک سطح فوتبال بازی کردند و امارات کمی منسجم‌تر بود.
 
 حضور تماشاگران  بیشمار‌ ایران در ورزشگاه‌ یک نقطه قوت برای تیم ما بود و البته در ترکیب تیم اگر چه بازیکنان توان کامل خود را به نمایش‌نگذاشتند اما دو مهره جدید تیم ملی یعنی ووریا غفوری و پور علی گنجی توانستند نمره قبولی را در اولین بازی حساس خود برای تیم ملی بگیرند و شاید جای خالی هاشم بیگ زاده و پژمان منتظری در این دیدارها حس نشود.
 
ضمن اینکه تعویضی‌های کی‌روش نیز به خوبی جواب دادند و طبق روال گذشته کی‌روش هنوز دست خود را برای رقیبان رو نکرده است و بازی مقابل امارات نقطه عطفی در دور مقدماتی برای تیم ملی کشورمان است و در هر صورت پیروزی احتمالی در این دیدار تیم ملی کشورمان باید خود را آرام آرام برای بازی با مدعیانی همچون کره جنوبی، استرالیا آماده کنند.
 
 در گروه 4 این رقابت‌ها تیم‌های فلسطین، ژاپن‌، اردن و عراق حضور دارند.


ژاپن در دیدار مقابل فلسطین یک نمایش روان و یکدست را انجام داد اما این پیروزی پر گل 4 بر صفر دلیل پرقدرت مطلق تیم ژاپن نبود چرا که فلسطین در این دیدار حرفی برای گفتن نداشت و این اولین تجربه فلسطین شاید باید شانسی همراه بود چرا که ژاپن به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا در جام ملت‌ها آزمون دشواری برای تازه واردها بود.

ژاپن همانند گذشته یک تیم یکدست و هماهنگ نشان داد و فلسطین را مغلوب ساخت.

در دیدار دوم نیز تیم‌های عراق و اردن طبق سنت گذشته یک دیدار نزدیک و پر برخورد را به نمایش گذاشتند که البته این دیدار چندان چنگی به دل نزد و شاید پیروزی عراق مقابل اردن باعث شود این تیم به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده به همراه ژاپن به مرحله حذفی باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، رقابت ، بخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار