الهیان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:

آمریکا به اندازه بودجه دولت ایران سالانه خرج زرادخانه‌های خود می‌کند/اعتراف کلینتون به راه‌اندازی گروهک تروریستی داعش

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم گفت: ایالات متحده به اندازه بودجه دولت ایران سالانه خرج زرادخانه هسته‌ای خود می‌کند و با این شرایط به خود اجازه می‌دهد در مسئله هسته‌ای ملت ایران را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، رونمایی از دومین سند جامع نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2014 صبح امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد. 

در این مراسم زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم با اشاره به نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: قصه نقض حقوق بشر در آمریکا قصه‌ای طولانی است آمریکایی‌ها با وجود تمام موارد نقض حقوق بشر خود را مدعی و سردمدار دفاع از حقوق بشر می‌دانند.  
 
الهیان ادامه داد: این برخورد آنها به لحاظ خوی مستکبرانه ایالات متحده می‌باشد این کشور در چند سال پیش حتی حاضر به پیوستن به شورای حقوق بشر سازمان ملل نبود و توجیه این عمل خود را اینطور بیان کرد که به لحاظ قوانین مترقیانه آمریکا این کشور نیاز به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد.  
 
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم ادامه داد: ایالات متحده سه چهار سال پیش برای اولین بار در شورای حقوق بشر سازمان ملل عضو شد و پس از ارائه گزارش دوره‌ای (UPR) خود مشخص شد این کشور رکورددار نقض حقوق بشر است زیرا بیشترین توصیه را از سایر کشورها در مورد مصداق‌های نقض حقوق بشر دریافت کرد و این موارد بالغ بر 220 مورد نقض حقوق بشر می‌شد.  
 
نماینده مجلس هشتم با تأکید بر اینکه این یک شکست مفتضحانه برای کشوری بود که خود را پیشرو در حقوق بشر می‌داند تصریح کرد: موارد نقض حقوق بشر در ایالات متحده به دو بخش تقسیم می‌شود یکی موارد نقض حقوق بشر در داخل این کشور که اعتراضات مردمی که هرازچندگاهی در سراسر این کشور رخ می‌دهد نشان دهنده نارضایتی ملت آمریکاست در این کشور 15 هزار NGO‌وجود دارد که هیچ ابزار رسانه‌ای برای رساندن صدای خود به جهانیان در اختیار ندارد.  
 
وی ادامه داد: در رابطه با کشتار نسل‌ها نیز نکته‌ای که هیچ‌گاه توسط ایالات متحده رسانه‌ای نمی‌شود بحث سرخپوستان آمریکاست جالب است که بدانید دولت آمریکا طی ابلاغی محرمانه به تمام مراکز بهداشتی این کشور اعلام کرد هر زن سرخپوستی که به پزشک مراجعه داشت باید عقیم شود و با این ترفند نسل سرخپوستان در این کشور در حال منقطع شدن است.  
 
الهیان اضافه کرد: در رابطه با نقض حقوق بشر در خارج از خاک آمریکا حرف برای گفتن بسیار زیاد است نقض حقوق بشری که در عراق افغانستان، بحرین و پاکستان صورت می‌گیرد شاهد این مدعاست و ما نمی‌توانیم در برابر آن سکوت اختیار کنیم و مصداق دیگر نقض حقوق بشر در عرصه‌های بین‌المللی تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه ملت کشورمان در این سالها رخ داده است و این تحریم‌های ظالمانه مانند تحریم قطعات هواپیما، دارو و ... است مصداق دیگر نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده حمایت از تروریسم است که به واسطه این  حمایت آمریکا ظلم بزرگی به ملت ایران روا کرده است.   
 
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم اضافه کرد: گروه‌های تروریستی اطراف مرز ایران توسط سرویس‌های جاسوسی به ویژه CIA حمایت می‌شوند و 400 نفر از ملت ایران توسط یکی از این گروهک‌های تروریستی به نام ریگی به شهادت رسیده است.  
 
نماینده مجلس هشتم ادامه داد: آمریکا بیش از 10 سال در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم حضور نظامی پیدا کرد و دست آخر به مذاکره با همین تروریست‌ها نشست.  
 
وی اضافه کرد: کلینتون وزیر سابق امورخارجه آمریکا اعتراف می‌کند که برای راه‌اندازی گروهک تروریستی داعش در سالهای آخر وزارت خود چندین سفر در منطقه داشته است و این نشان می‌دهد گروهک تروریستی داعش یک شبه ایجاد نشده است.
 
الهیان در پایان با به اشاره مظلومیت ملت ایران در مسئله هسته‌ای تصریح کرد: ایالات متحده به اندازه بودجه دولت ایران سالانه خرج زرادخانه هسته‌ای خود می‌کند و با این شرایط به خود اجازه می‌دهد در مسئله هسته‌ای ملت ایران را تحت فشار قرار دهد لذا این جانب از مرکز جهانی حقوق بشر درخواست دارم که بتوانیم به واسطه حقانیت ایران در مسئله حقوق بشر از مواضع تدافعی خارج و باب مسامحه با محوریت علوم اسلامی با ملت‌های جهان را باز کنیم.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: آمریکا ، عضویت ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار