معادل 670 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه است که این مبلغ سه برابر بودجه عمومی کشور است و بهترین راه برای جذب بخشی از این نقدینگی از سطح جامعه، برگرداندن اعتماد به بخش تولید و بورس است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هادی قوامی، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق گفت: اگر راهکارهای مناسبی در پیش گرفته شود، می توان نقدینگی جامعه را برای فعالیت های اقتصادی جذب کرد.
 
وی در ادامه افزود: دولت سال آینده قصد دارد 11 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند که اگر شرایط در بورس و صنعت و تولید داخلی مساعد نشود نمی تواند این میزان اوراق مشارکت را منتشر کند و نقدینگی مورد نیاز را تأمین کند بنابراین دولت فضا را به سمت بهبود فضای کسب و کار برده و با حمایت از صنایع داخلی، رونق را در بورس ایجاد کند.
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: افت بازار سهام نشانه خوبی برای جذب نقدینگی نیست چون باعث می شود نقدینگی به سمت دلالی و بازارهای کاذب و غیر مولد برود بنابراین باید توجه ویژه ای برای برگرداندن اوضاع فراهم شود.
 
وی درباره نگاه نمایندگان مجلس برای ایجاد بسترهای قانونی حمایت از تولید تصریح کرد: مجلس در این خصوص دقت نظر خاصی دارد و برنامه هایی هم در کمیسیون تلفیق و هم در کمیسیون های تخصصی وجود دارد که انشالله با رأی در صحن علنی شرایط را مساعد کند.
 
قوامی اظهار داشت: نبض بازار سرمایه خوب بزند معنی ندارد جز اینکه نبض اقتصاد خوب می زند. کانال امید به سرمایه گذاری و فعالیت در تولید و صنعت، بورس است پس راه خروج از این شرایط این است که ما به عنوان نمایندگان مردم در کمیسیون های مختلف در کنار دولت عواملی که باعث رکود در بورس شده را شناسایی کرده که شرایط مطلوبی برای بازار سرمایه فراهم شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، نقدینگی ، ارزش ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار