نخست وزیر عراق از روند «کند» حمایت نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش از ارتش عراق انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از روند «کند» حمایت نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش از ارتش عراق انتقاد کرد. 

العبادی روز یکشنبه درخلال دیدار رسمی از قاهره در نشست با گروهی از خبرنگاران گفت: «ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا، در زمینه پشتیبانی نظامی و آموزش ارتش عراق بسیار کند عمل می‌کند.» 

وی با این حال گفت : طی دو هفته گذشته این کمک‌ها اندکی شتاب یافته است، با این حال وی شتاب هر چه بیشتر این کمک‌ها را خواستار شد. 

نخست وزیر عراق در ملاقات با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز درباره طرح‌های عراق برای یافتن راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه گفتگو کرد. 

 نخست وزیر عراق گفت هدف از این طرح‌ها جلوگیری از ظهور «گروههای تروریستی جدید» در مناطقی است که از چنگ داعش آزاد می‌شود به نحوی که خلأ ایجاد شده در مناطقی را که از داعش بازپس گرفته می‌شود پر کند و در نتیجه حکومت مشترکی را بین دولت و مخالفان طی دوره انتقالی به دنبال داشته باشد. 

العبادی همچنین اعلام کرد بازسازی ساختار ارتش عراق ممکن است تا ۳ سال به طول بینجامد اما این بدان معنا نیست که جنگ با گروههای مسلح هم سه سال طول بکشد. 

وی گفت: ایجاد ارتشی دفاعی‌تر در حالی که در حال جنگ با داعش هستیم اقدامی سخت است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار