معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: حجاب و عفاف در خون و فرهنگ ایرانی ریشه دارد و همواره مورد توجه ایرانیان بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،جوانشيركدخداپور در اولين جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي اظهار داشت: قبل از ورود اسلام ، پوشش زنان به شدت مورد تاكيد مردم ايران بوده و پس از اسلام نيز اين فرهنگ مورد توجه قرار داشته است.

وي با بيان اين كه حجاب در سراسر جهان با انقلاب اسلامي ايران پيوند خورده است، افزود: حجاب بعد از انقلاب اسلامي به عنوان نماد انقلاب و شناسنامه و هويت جامعه ما مطرح شده و در هيچ كجا مانند ايران اسلامي مورد تاكيد قرار نگرفته است.

معاون سياسي، امنيتي، اجتماعي استانداري فارس با اشاره به اين كه غرب، حجاب را به عنوان وسيله اي براي مبارزه انقلاب اسلامي بر عليه استعمار نگاه مي كند، گفت: به همين دليل آنان از ورود دانشجويان محجبه به دانشگاه ها خودداري كردند زيرا از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هراس دارند.

كدخداپور با بيان اين كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال هاي گذشته با بررسي موضوع عفاف و حجاب و تدوين و ابلاغ مصوبه اي به همه دستگاه هاي مسئول، وظايف آنان در اين زمينه را مشخص كرده است، اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي بايد پيشنهادها و راهكارهاي خود براي اجراي اين مصوبه را به طور عملياتي ارائه دهند.

وي یادآور شد: همه دستگاه ها و نهادهاي مسئول بايد بر اساس شرح وظايف خود در جلسات ستاد صيانت از حقوق شهروندي به ارائه گزارش عملكرد خود در زمينه تحقق قانون عفاف و حجاب و حقوق شهروندي بپردازند.

معاون سياسي، امنيتي، اجتماعي استانداري فارس با تاكيد بر اهميت رعايت حقوق شهروندان در همه عرصه ها، اظهار داشت: اخلاق حرفه اي بايد به طور ويژه در همه مراكز اداري آموزش داده شود و زمينه هاي تضييع حقوق عمومي بررسي و براي رفع آن تدابير مناسبي انديشيده شود.

/ انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار