رئیس انجمن قارچ گفت: مازاد تولید قارچ در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است که این مسئله به پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا باز می‌گردد.

حسن‌ افشار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که بورس قارچ تهران زمینه‌ صادرات را به دیگر کشورها فراهم می‌کند، اضافه کرد: بورس قارچ تهران در شنبه هفته‌ آینده شروع به کار خواهد کرد و خود زمینه‌ساز صادرات این محصول مهم و پرطرفدار را به بازارهای جهانی فراهم می‌کند.

وی در خصوص وضعیت صادرات قارچ به روسیه نیز تصریح کرد: متأسفانه علاوه بر مشکلات ساختاری در شبکه‌ حمل و نقل و گمرک این کشور، ما شاهد کاهش واحد پولی روبل نیز هستیم که اگر صادرات بخواهد صورت بگیرد، بین 50 تا 100 درصد از ارزش صادرات ما کاسته خواهد شد.

رئیس انجمن قارچ با اعلام این مطلب که از 5 اسفند ماه سال جاری تا به امروز قیمت قارچ در بازار داخلی روندی نزولی داشته، اضافه کرد: تولیدکنندگان این محصول برای هر‌ کیلوگرم فروش قارچ خود 1600 تومان ضرر می‌دهند که همه‌ این موارد به یک برنامه‌ریزی صحیح و درست وزارت‌خانه برمی‌گردد تا برای صادرات محصولات کشاورزی باب جدیدی باز کند.

برنامه‌ تولید قارچ تا پایان سال 93 به معاونت باغبانی تقدیم خواهد شد

افشار با اشاره به تقدیم برنامه‌ این انجمن برای تولید و حمایت از قارچ به معاونت باغبانی تا پایان سال، گفت: طی جلساتی که در ماه اخیر با معاونت باغبانی خواهیم داشت، این برنامه‌ها برای تولید، صادرات و ... گفته خواهد شد.

رئیس انجمن قارچ در پایان ضمن اشاره به ایجاد واحد تولیدی صنایع تبدیلی محصول قارچ در اشتهارد یادآور شد: ما با صدا و سیما نیز برنامه تبلیغاتی برای محصول قارچ خواهیم داشت و همچنین راه‌اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، تولید ، قارچ ، بورس ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار