نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: حریم و محدوده شهر تهران با هیچ یک از شهرستان‌های مجاور تعریف نشده و این موضوع یکی از مشکلات شهر تهران محسوب می‌شود.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تعیین حریم شهر تهران و شهرستان‌های مجاور آن از مهمترین اقداماتی است که بر عهده دولت است، اظهارکرد: متاسفانه این اقدام علی‌رغم طرح آن از زمان اجرای طرح جامع و به دلیل وجود برخی مسائل محلی هیچگاه به سرانجام نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این بلاتکلیفی‌ها نتیجه‌ای جز تحمیل هزینه به شهروندان نداشته، افزود: وجود برخی مغایرت ها در اجرای این طرح  از دیگر نتایج این بلاتکلیفی است به طوری که شهروندان ساکن در یک طرف خیابان به دلیل قرارگیری در محدوده حریم شهر یکدیگر و تنها از طریق پرداخت وجه به دهیاری و بخشداری مربوطه به راحتی مجوز ساخت و ساز  را دریافت می‌کنند در حالی که این امکان برای شهروندان تهرانی ساکن در طرف دیگر خیابان فراهم نبوده و همین امر سبب و زمینه ساز طرح برخی شکایات می شود.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه شهر تهران به گونه‌ای است که باید آن را یکپارچه دید گفت: تعریف شهرستان‌های همجوار در قالب مدیریت یکپارچه و تقسیم وظایف سبب تصمیم‌گیری بهتر و کاهش مشکلات خواهد شد.

طلایی در پایان با بیان اینکه ورود نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و درخواست آنان از مجلس و دولت در این زمینه موثر خواهد بود گفت: اما باید گفت تعیین تکلیف این موضوع برعهده دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور است که تا کنون نیز اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار