سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به نطق میان دستور علی مطهری مبنی بر موضوع حصر سران فتنه بیان داشت: مطهری از سوی کسانی در موضوع حصر سران فتنه مدیریت می‌شود.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در واکنش به نطق میان دستور علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: تریبون مجلس شورای اسلامی تابع ضوابطی است. 

وی افزود: یعنی اینکه بنده به عنوان یک نماینده ممکن است از تریبون‌های دیگری بتوانم هر نوع اظهار نظری را مطرح کنم اما اظهار نظر از تریبون مجلس بی‌شک ضوابط و مقررات خاص خود را دارد.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: روابط و مقررات در صحن علنی مجلس طبق آیین‌نامه داخلی تعیین می‌شود.

نقوی‌حسینی در ادامه با بیان اینکه روابط و مقررات مجلس اجازه نمی‌دهد نماینده‌ای خارج از موضوع صحبت کند، اظهار داشت: رئیس مجلس در صورت اظهارات خارج از موضوع نمایندگان می‌تواند سخنان نماینده مربوطه را متوقف کند.  
 
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نمایندگانی که قسم به قرآن کریم خورده‌اند تا مدافع قانون اساسی باشند روابط و مقررات مجلس را رعایت کنند. 

نقوی حسینی در ادامه گفت: نباید از سوی یک نماینده، قوانین صریح نظام جمهوری اسلامی زیر سوال برود و خلاف قانون اساسی اظهاراتی بیان شود.
 
نقوی‌حسینی با بیان  اینکه قانون اساسی کشور برای شورای عالی امنیت ملی وظایفی را تعریف کرده است، ادامه داد: همه موظف هستیم تا به وظایف محوله شورای عالی امنیت ملی احترام بگذاریم که همه این موارد در راستای پذیرش قانون اساسی کشور است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قانون اساسی در اصل 177 خود اختیاراتی را به شورای عالی امنیت ملی محول کرده است، بیان داشت: شورای عالی امنیت ملی طبق اختیاراتش، در موضوع حصر سران فتنه مصوبه‌ای را گذرانده است و تصویب‌نامه‌ایدر این رابطه در اختیار دارد که این تصویب‌ نامه را تا به این لحظه لغو نکرده است. 

نقوی حسینی با اشاره به اینکه رئیس شورای عالی امنیت ملی در حال حاضر رئیس جمهور بوده و دبیر آن  آقای شمخانی است، ادامه داد: وقتی مصوبه‌ای از جانب رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت لغو نشده است نباید در این حال بیاییم مصوبات شورای عالی امنیت را نادیده بگیریم و خلاف آن اظهار نظر کنیم.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: وقتی که نماینده‌ای از تریبون مجلس اظهار نظری خارج از ضوابط انجام می‌دهد، ضروری است سیاست مجلس اقدام به قطع تریبون آن نماینده کند و یا اینکه یک بار به آن تذکر دهد و اگر تذکر ندهد نمایندگان می‌توانند به آن فرد تذکر بدهند.
 
وی ادامه داد: وقتی نماینده‌ای خارج از موضوع اظهاراتی را بیان می‌کند نمایندگان می‌توانند به آن تذکر دهند و وقتی به تذکر آنها توجهی نشود دست جمعی به تذکر خواهند پرداخت.
 
نقوی‌حسینی در ادامه اظهار داشت: امروز هیئت رئیسه مجلس در رابطه با نطق میان‌دستور علی مطهری که بخشی از آن به موضوع سران فتنه تعلق داشت با تذکر دست جمعی نمایندگان مجلس روبرو شد که نطق وی ادامه پیدا نکرد.  
 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: نباید رفتارهای خلاف قانونی را با آزادی توجیه کرد چرا که آزادی معنای خلاف قانون ندارد. 

نقوی‌حسینی در ادامه بیان داشت: اگر نماینده نطق کننده در رابطه با موضوع حصر سران فتنه نظری دارد می‌تواند از سایر تریبون‌ها استفاده کند چرا که در این راستا جناب مطهری نامه‌نگاری و بیانیه‌های مختلفی هم داشته و ضرورت ندارد ایشان مجددا از تریبون مجلس دوباره آنها را تکرار کند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه معتقدم نظام جمهوری اسلامی بسیار رئوفانه با موضوع فتنه برخورد داشته است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اتفاقاتی از قبیل فتنه 88 دوباره در کشور پیش نیاید لازم است قوه قضاییه در این رابطه محکمه‌ای ویژه تشکیل دهد و در چارچوب یک محکمه ویژه با تمام عوامل فتنه برخورد کند.  
 
وی در ادامه متذکر شد: اینکه نمی‌شود شخصی در موضوع فتنه و در جریان آن سخنرانی‌ها داشته باشد و باعث به خطر انداختن جان جوانان کشور شود و امروز بیاید وزارت‌خانه‌ای را اداره کند.  
 
نقوی حسینی افزود: در حال حاضر فتنه به بدنه اجرایی کشور راه پیدا کرده است که ضروری است قوه قضاییه در این رابطه با برپایی محکمه‌ای به موضوع فتنه 88 رسیدگی کند.
 
وی در ادامه در رابطه با اهداف اظهارات مطهری در نطق میان دستور خود نسبت به موضوع حصر سران فتنه بیان داشت: بنده فکر می‌کنم آقای مطهری از سویی در رابطه با این موضوع مدیریت می‌شود، یعنی اینکه کسانی در حال حاضر مشغول به مدیریت آقای مطهری در رابطه با موضوع فتنه هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: جناب مطهری فرزند شهید مطهری بزرگ بوده و انتظارات جامع به ایشان بیش از این حرف‌هاست.
 
نقوی‌حسینی در ادامه تأکید کرد: انتظار می‌رود جناب مطهری به مشکلات و موضوعات اول کشور رسیدگی کنند تا مشکلات حصر سران فتنه 88 که این خود نشان از این دارد که مطهری را کسانی مدیریت می‌کنند یعنی گویا فتنه جدیدی در راه است و مطهری مسئولیت آتش‌بیار فتنه جدید را برعهده دارد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: درخصوص اظهارات مطهری مجلس حق قانونی دارد و می‌تواند در رابطه با موضوع یک عضو مخل نظم مجلس روند قانونی خود را پیش بگیرد و به نتیجه پیش آمده طبق قانون عمل کند. 

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار