ایده یکی از کارکنان نفت و گاز مارون فرآیند نشت بندی یک هفته ای را سرعت بخشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ يكي از خطوط لوله غير فلزي انتقال پسآب واحدهاي نمكزدايي شركت بهره برداري نفت و گاز مارون با تلاش كارشناسان اداره تعميرات خطوط لوله با استفاده از قطعات ساخت داخل مورد تعميرات و نشت بندي دائم قرار گرفت.

 مدير عمليات شرکت نفت و گاز مارون گفت: كار تعمير و نشت بندي اين نوع لوله خاص پيش از اين در انحصار خارجي ها بود كه براي يك پروژه اين چنيني، يك هفته زمان و مبالغ هنگفت صرف مي شد اما ايده ساخت فلنج، بوش و كونس توسط سازندگان بومي  استان خوزستان  و استفاده از آنها بجاي كيت و لوله 20 متري  U شكل  خارجي ، توانستيم به صورت دائم محل نشت را مهار كرده و ببنديم.

مهندس داريوش شكرخدايي در خصوص هزینه این عملیات عنوان کرد: قيمت يك كيت خارجي ، بجز هزينه لوله U شكل و جابجايي زمان بر تجهيزات بزرگ آنها علاوه بر اسكان ، ترابري و دستمزد  يك هفته اي كاركنان شركت، حدود 5 ميليارد ريال است در حاليكه  ما 10 سري از تجهيزات  نشت بندي را فقط با 30 ميليون ريال ساخته ايم. به این معنا که رفع  10 مورد نشتي از هزينه  بيش از 500 ميليارد ريال و 10 هفته زمان  به 30 ميليون ريال و 10 ساعت زمان کاهش می یابد.

این فرآیند براي اولين بار در ميان شركتهاي بهره بردار زير مجموعه مناطق نفتخيز جنوب  انجام پذيرفت .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.