«كبریت بی‎خطر» روشن می‌شود

كتاب «كبریت بی‌خطر» گزیده‌ای از آثار طنز نویسندگان پس از انقلاب، به همت علیرضا لبش گردآوری شده و منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا لبش نویسنده كتاب «كبریت بی‌خطر» درباره محتوای این كتاب گفت: كتاب «كبریت بی‎خطر» درمورد گزیده‎ای از مجموعه نقد‌ها و داستان‎های نقد است. این كتاب از طنزهای غیرروزنامه‎ای بهره برده است و تاریخ مصرف ندارد. در این مجموعه سعی كردم از افرادی كه پس از انقلاب به كار طنز پرداختند و در قید حیات هستند اثری بیابم. 

لبش افزود: در این كتاب مجموعه‎ای از بزرگان طنز‌پرداز و كسانی كه به عنوان طنزپردازِ مشهور نیستند اما نویسنده و شاعر بزرگی هستند و كارهای خاصی از این افراد انجام شده نیز طنزی آورده شود. 

نویسنده كتاب «كبریت بی‎خطر» با اشاره به زبان طنزآمیز در مورد بیوگرافی افراد در این كتاب اظهار كرد: در این كتاب با زبان طنزآمیز به بررسی آثار و بیوگرافی طنزپردازان پرداخته شده است. این حركت، كتاب را از سایر كتاب‎ها متفاوت می‌‎كند. البته این كتاب برای مخاطب عام جذابیت دارد و برای مخاطب خاص بحث كتابخانه‎ای، مطالعاتی و پژوهشی است. 

علیرضا لبش در ادامه به روش گردآوری طنزهای كتاب پرداخت و بیان كرد: جمع‎آوری اطلاعات این كتاب از طریق افرادی كه می‌‎شناختم بود. كتاب‎های آن‌ها را از طریق اینترنت پیدا كردم. ضمن آن كه از طریق مجلات و روزنامه‎ها، در مورد هر طنز‌پرداز و كتاب‎‎‎های او، جست‎وجو كردم. در ‌‌نهایت یك اثر از هر طنز‌پرداز را انتخاب كردم.

انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار