روزانه 350 تن طلای کثیف در زنجان تولید و بدون استفاده امحا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند زنجان با اعلام این خبرگفت: این زباله ها بعلت نبود تجهیزات بازیافت بدون اینکه ارزش افزوده ای در پی داشته باشد سوزانده و نابود میشود

شامیبا اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای توسعه یافته دنیا اززباله یا همان طلای کثیف برای تولید انرژی و کودهای آلی، کمپوست استفاده میشودافزود میبایست از این تجارب بهره گیری شود بسیاری از مشکلت زیست محیطی شهررفع خواهد شد.

وی اعلام کرد: شهرداری امسال حدود 23میلیارد تومان برای جمع آوری زباله و خدمات شهری هزینه کرده . است.

شامی ادامه داد:600نفر نیروی انسانی و90دستگاه ماشین آلات روزانه درگیر جمع آوری وحمل زباله هایشهر زنجان هستند.

وی هم چنین گفت:باتوجه به این که پسماند یکی از مشکلات اصلی شهر زنجان نیز به شمار می رود قرار است یک کارخانه پسماند در منطقه راه اندازی شود.

به گفته مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند زنجان با احداث این کارخانه طرح تفکیک زباله ها از مبدا شروع وزباله های خشک وتراز هم جدا میشود.

مدیر عامل سازمان پسماند افزود:از آنجایی که شهرداری جهت احداث و نگهداری فضای سبز نیاز مبرم به کود کمپوست دارد،باز یافت زباله این مشکل را حل خواهد کرد ضمن اینکه کود مازاد در بخش کشاورزی نیز به کار خواهد رفت.

شامی تاکیدکرد:این طرح مراحل نهایی خود را طی می کندو به محض اینکه قرداد مورد تایید مراجع ذیر بط قرار گرفت در در مدت یک هفته ساخت کارخانه آغازخواهد شد .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نیاز ، زنجان ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.