کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدارامروز(یکشنبه)بین تیم های ایران و بحرین گفت که کسب پیروزی بدون حضور و راهنمایی کارلوس کی روش غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که ثبت رکورد چهارمین عنوان قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا بدون وجود کی روش غیر ممکن خواهد بود.
 
بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، به ویژه بعد از شکست یک بر صفر ایران برابر آرژانتین، آینده سرمربی پرتغالی سابق رئال مادرید در پاره ای از ابهام قرار داشت.
 
ولی کی روش جایگاه خود را برای دیدار افتتاحیه ایران برابر بحرین در گروه C درملبورن تثبیت کرد. ایران بعد از سه دور قهرمانی در سالهای ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ در جام ملت های آسیا، به دنبال کسب چهارمین رکورد خود می باشد.
 
هافبک ۳۴ساله اوساسونا در این باره گفت: ما مسابقات جام ملت های آسیا را بازی به بازی دنبال می کنیم. بنابراین مطمئن خواهیم بود که در هر کدام از دیدارها بهترین عملکرد را به نمایش خواهیم گذاشت. ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد. فکر می کنم اگر به نتایج خوبی برسیم فقط به خاطر حضور کارلوس کی روش است زیرا بدون وجود او پیروزی غیر ممکن خواهد بود.
 
وی افزود: آنچه برای ما مهم است این است که این سرمربی را در کشور و در تیم ملی داریم و به همین خاطر روحیه تیم ما هم اکنون فوق العاده ای است و طرز فکر بزرگی بر تیم حاکم است.
 
ایران هم اکنون تیم شماره یک قاره آسیا است که در جام جهانی ۲۰۱۴ با نیجریه به تساوی رسید و از بوسنی هرزگوین شکست خورد.
 
تیم ملی در مسابقات جام ملت های آسیا در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۱ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. ولی در سال ۲۰۰۴ در جایگاه سوم قرار گرفتیم.
 
نکونام ادامه داد: اکنون جام جهانی برای ما تمام شد. کیفیت جام جهانی به مراتب بالاتر از مسابقات جام ملت های آسیا است. ولی آنچه در برزیل در برابر تیم های خیلی بزرگ انجام دادیم به ما این امید را داد که بار دیگر در مسابقات جام ملت های آسیا ثابت کنیم توانایی های کافی برای اینکه کشور فوتبالی خوب باشیم را داریم. در آسیا فقط دو یا سه تیم مدعی قهرمانی است بقیه تیم ها در یک سطح هستند ولی مسئولیت خیلی بزرگی پیش روی ما است و آن این است که به خودمان ثابت کنیم در منطقه آسیا بهترین هستیم. اولین مسابقه برای ما خیلی مهم و با ارزش است و امیدوارم که این تورنومنت را با پیروزی خوبی آغاز کنیم.
 
هرچند ایران در مقدماتی ۲۰۰۲ با شکست ۳ بر یک از بحرین از راهیابی به جام جهانی بازماند ولی در مقدماتی ۲۰۰۶ با پیروزی برابر بحرین به جام جهانی راه یافت.
 
نکونام که اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۰ انجام داد در این باره گفت: من از سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ بازی کردم. هر مسابقه ای تاریخ انقضایی دارد و این مسابقات متعلق به گذشته است و برای من یا تیم اهمیتی ندارد. آن دیدارها در گذشته باقی ماندند و به تاریخ پیوستند. ولی وقتی به تاریخچه فوتبال ایران نگاه کنید متوجه می شوید که عناوین تیم ملی ایران قابل مقایسه با بحرین نیست.
 
ایران در گروه C با تیم های بحرین، قطر و امارات همگروه است.
 
مسابقات جام ملت های آسیا از ۱۹ دی ماه در استرالیا آغاز و تا ۱۱ بهمن ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار