یک نقاش گفت: تقویت فضاهای نمایشگاهی در استانها باعث گسترش بیشتر هنرهای تجسمی در ایران می‌شود.

یوسف رضوی، هنرمند نقاش، درگفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره رونق مراکز هنری استانها گفت: در حال حاضر مراکز هنری به ویژه مراکز نمایشگاهی در استانها وضعیت چندان مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: اگر هنرمندی علاقمند به برگزاری نمایشگاه در استان خود باشد متأسفانه به دلیل نبود امکانات کافی ناگزیر به آمدن به تهران و تعیین وقت نمایشگاهی در یکی از گالری‌های تهران هستند.

رضوی عنوان کرد: این درحالی است که گسترش هنرهای تجسمی به معنای نمایش آثار هنری در سراسر ایران است، بنابراین استانها نیز از قاعده مستثنی نیستند.

این هنرمند نقاش اظهار داشت: باید بستر سازی برای تقویت لایه‌های زیرین و در قسمت ایجاد امکانات نمایشگاهی، در استانها صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این که آثار هنرمندان استانی با عنوان حمایت از هنرمندان شهرستانها در تهران به نمایش گذاشته می‌شود همیشه به نفع هنرمند استانی نیست چرا که در بعضی مواقع هنرمند برای نمایش آثارش و دیده شدن ناچار به نمایش در تهران است.

رضوی در ادامه با تأکید به نمایش آثار هنرمندان استانی در استان خود گفت: اگر حداقل چند استان اصلی ایران را به لحاظ هنری تقویت کنیم پس از مدتی شاهد خواهیم بود که هنرمندان استانی بیشتر راغب به نمایش آثارشان در شهر خود هستند چرا که به این ترتیب هم هزینه فراوانی را صرف نمی‌کنند و هم آثار هنری را در شهر خود برگزار کردند و نیز باعث علاقمندی بیشتر مردم استانها به آثار هنری شده‌اند.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار