کاپیتان تیم ملی بسکتبال :

حضور "زنان" در سالن ها به فرهنگسازی تماشاگران کمک می کند

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران گفت : حضور زنان در سالن های مسابقات ضروری است زیرا این امر موجب فرهنگسازی تماشاگران و توهین نکردن آنها به بازیکنان می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"صمد نیک خواه بهرامی" که بازیکن تیم پتروشیمی بندرامام نیز است روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بررسی برنامه های فدراسیون بسکتبال و چگونگی برپایی لیگ های ملی و حرفه ای پرداخت .

وی در این گفت وگو حضور زنان در سالن های ورزشی را خواستار شد.

س : حضور در تیم پتروشیمی بندر امام را چگونه می بینید؟

ج : از حضور در این تیم بسیار راضی هستم زیرا این باشگاه برای رقابت های آسیایی هدف گذاری کرده و دارای برنامه ریزی است .

س : شانس قهرمانی این تیم در رقابت های غرب آسیا و رقابت های باشگاه های آسیا را چقدر می دانید؟

ج :ما برای قهرمانی در غرب آسیا شانس زیادی داریم ودر رقابت های قهرمانی باشگاه ها آسیا نیز یکی از مدعیان خواهیم بود زیرا بازیکنان ، کادر فنی و همچنین مدیریت بسیار خوبی داریم.

س : تیم پتروشیمی در رقابت های این فصل نسبت به فصل گذشته افت و خیز هایی داشته، آیا رفتن ستاره ها از این تیم دلیل افت و خیزهاست؟

ج : درست است که بازیکنانی همانند مهدی کامرانی، جاناتان گیبسون از این تیم جدا شده اند اما بازیکنانی به این تیم آمدند که در تیم ملی جایگاه خوبی دارند. رقابت های لیگ ملی نسبت به گذشته تغییر کرده و تیم های مهرام و دانشگاه آزاد و پتروشیمی برای کسب عنوان قهرمانی به یک اندازه شانس دارند.

س : آیا برگزاری مسابقات در دو مرحله ملی و حرفه ای می تواند در شناخت بازیکنان داخلی و جوان جوابگو باشد؟

ج : برگزاری رقابت ها در دو مرحله دردی را دوا نمی کند، در همه دنیا فدراسیون ها ابتدا به فکر باشگاه ها هستند و بعد برای تیم های ملی برنامه ریزی می کنند زیرا هر چه لیگ با قدرت بیشتری دنبال شود ، تیم ملی بهتری خواهیم داشت اما در ایران این مساله بر عکس است، فاصله لیگ ملی با لیگ حرفه ای خیلی کم است و این مهم باعث خستگی بازیکنان خواهد شد.

س : برخی ها معتقد هستند بستن قراردادهای کلان در بسکتبال می تواند همانند فوتبال باعث افت این رشته ورزشی شود؟

ج : با احترامی که برای همه بزرگان و پیشکسوتان بسکتبال قائل هستم با این عقیده آنان مخالف هستم زیرا بازیکنان برای آینده خود برنامه ریزی دارند و نمی توان تزریق پول و بستن قراردادهای کلان را باعث افت بسکتبال دانست.

س : به گفته کارشناسان بسکتبال سن بازیکنان بزرگسال و ملی پوش ایران بالا رفته، آیا این زنگ خطر برای بسکتبال ما خواهد بود؟

*این مسئله نمی تواند به بسکتبال ایران ضربه بزند.در تیم ملی بازیکنان جوانی حضور دارند که در کنار با تجربه ها عملکرد قابل قبولی در جام جهانی و بازی های آسیایی اینچئون داشتند اما وقتی در تیم های بزرگ جهان همانند آمریکا که از مایکل جردن 38 ساله استفاده می کند چرا ما از بازیکنانی که در تیم ملی نقش کلیدی دارند ، بهره نبریم. سن و سال در بسکتبال تاثیری ندارد و تنها آمادگی و عملکرد خوب بازیکن مهم خواهد بود.

س : به عنوان کاپیتان تیم ملی با حضور زنان برای تماشای رقابت های داخلی موافق هستید؟

ج : فضای سالن های بسکتبال محدود است و می توان جایگاه ویژه ای برای زنان در نظر گرفت، حضور زنان در سالن می تواند به فرهنگسازی تماشاگران کمک کند و موجب شود که آنها به بازیکنان توهین نکنند.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار