زیردریایی "ولادیمر مونوماخ" متعلق به استرات‍ژی هسته‌ای سومین زیردریایی از پروژه "بوریه" که پیش از این دو دستگاه دیگر از آن با نام "یوری دولگوراکی"و "الکسندر نیفسکی" به آب انداخته شده بود می‌باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیالیوم"، زیردریایی"ولادیمر مونوماخ" متعلق به استرات‍ژی هسته‌ای سومین زیردریایی از پروژه "بوریه" که پیش از این دو دستگاه دیگر از آن با نام "یوری دولگوراکی"و "الکسندر نیفسکی" به آب انداخته شده بود می‌باشد.

عملیات ساخت این زیردریایی سال 2006 آغاز شد و پائیز 2014 در اختیار نیروهای مسلح روسیه قرار گرفت تا به دو همتای خود در ناوگان دریایی که حامل موشک نیز می باشند بپیوندد؛‌ گفتنی است که چهارمین زیردریایی این پروژه با نام "امیر ولادیمر" نیز در دست ساخت است.

زیردریایی "ولادیمر مونوماخ" در سپتامبر گذشته با پرتاب موشک بالستیک "بولاوا" مورد آزمایش قرار گرفت.

زیردریایی‌های استرات‍ژی هسته‌ای قدرتی کوبند و اساسی در ناوگان دریایی روسیه به شمار می رود؛ به نحوی که هر کدام از انها می‌تواند 16 موشک هسته‌ای از نوع "بولاوا" را با خود حمل کند که میزان برد آن به 6000 کیلومتر می‌رسد.

شایان ذکر است که ساخت این زیر دریایی توسط شرکت "روبین" در سن پترزبرگ صورت گرفته و در ساخت آن از انواع تکنولوژی‌های روز استفاده شده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار