رئیس کمسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با کاشت گونه های گیاهی پهن برگ در مجموعه پردسیان برای تلطیف و رفع آلودگی شهر تهران اقدام می‌شود.

 رحمت الله حافظی رئیس کمسیون سلامت  و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی پالایشگاه تصویه هوای شهر تهران در پارک پردیسان اظهار کرد: مجموعه پارک پردیسان قبل از انقلاب اسلامی متعلق به شهرداری بوده است که بعد از واقعه انقلاب طبق مصوبه‌ای به دولت واگذار شد.
 
وی ادامه داد : اخیرا با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس سازمان محیط زیست بهره‌برداری از پارک پردیسان به شهرداری واگذار شد که متاسفانه با مخالفت‌های برخی نهادها از مجموعه به نفع شهر تهران بهره‌برداری صورت نگرفت و کمسیون محیط زیست شورای شهر تهران در این باره مکاتبه‌ای به رئیس جمهور مبنی بر محدودیت گونه‌های گیاهی پارک پردسیان و تاثیر هوای آن تا طیف هوای شهر تهران ارسال کرد.چرا که  10-15 سال اخیر کمربند سبز اطراف شهر تهران با درختان برگ سوزنی قدرت پالایش هوای شهر تهران را ندارد و نیاز به کاشت گونه‌های گیاهی پهن برگ در مناطق شهر تهران است.
 
حافظی در پایان گفت : با اختصاص ندادن بودجه لازم به گسترش فضای سبز تهران در سال جاری، امیدواریم سال 94 برای توسعه فضای سبز بودجه کافی تخصیص داده شود تا شاهد کاهش میزان آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار