دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، بازنگری استانداردهای کالبدی دانشکده‌های علوم پزشکی را یکی از اقدامات دارای اولویت بورد پزشکی عمومی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با اشاره به این که نشست هیات ممتحنه ارزشیابی و برنامه ریزی رشته پزشک عمومی برای اولین بار در کشور تشکیل می شود، گفت: هدف از تشکیل بورد رشته پزشک عمومی انسجام بخشیدن و تقویت علمی تصمیمات گرفته شده در مورد برنامه درسی و آزمون های رشته پزشک عمومی است.

به گفته دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی، ارزشیابی دانشکده های پزشکی و تحقق بخشیدن به استانداردهای لازم برای تاسیس دانشکده های پزشکی از دیگر اهداف بورد پزشکی عمومی است. 

وی تعداد اعضای بورد پزشکی عمومی که از 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور انتخاب شده اند را 25 نفر بیان کرد و افزود: انتخاب اعضای بورد از 20 دانشگاه علوم پزشکی یکی از ویژگی های بارز این بورد است که از مشارکت و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استفاده کنیم.

دکتر چنگیز همچنین، بازنگری استانداردهای کالبدی دانشکده های علوم پزشکی را یکی از اقدامات دارای اولویت بورد پزشکی عمومی بیان کرد و گفت: دستورالعمل آزمون مهارتی پایان دوره و تدوین استانداردهای ارزشیابی و اعتبار بخشی مراکز برگزار کننده آزمون مهارتی پایان دوره از دیگر اقدامات بورد پزشکی عمومی است.

 وی ادامه داد: در نظر داریم که این اقدامات را تا 3 ماه آینده به انجام برسانیم و به دنبال آن بازنگری برنامه پزشکی عمومی و تطبیق آن با نیازها و انتظارات جامعه پزشکی در دستور کار بورد پزشکی عمومی قرار دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.